ben jij geschikt voor een rottweiler ?

algemene discussies

Re: ben jij geschikt voor een rottweiler ?

Berichtdoor Tom » 28 Feb 2013, 12:17

Met Max tracht ik een sociale hond te hebben, die lief is, sociaal is, en waar ik overal mee kan komen.

Zelfs andere honden die grommen, doen hem niks. Hij bekijkt die dan wel vreemd, maar doet niks.

Het is echt een teddybeer, maar ik blijf eender wanneer, eender waar of eender bij wie altijd in het achterhoofd houden dat ik een rottweiler bij me heb.

Verder, geduld, kordaatheid, en gezagtonend probeer ik Max verder op te voeden.

Dus, idd, goede en terechte opmerking omtrent het chiwawa gedeelte.

Grtz,
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tom
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Eos en Max
ras: Rotties

Berichtdoor Memuska » 21 Dec 2013, 10:54

Heel interessant topic dit.
Zoals jullie misschien al bij voorstellen gelezen heb, ben ik altijd al gek geweest van Rottweilers. Toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders mocht ik geen hond (ging ik wel altijd dogsitten bij de buren en de Rottweiler 2x per dag uitlaten), zodra ik ben gaan samenwonen kwam er wel een hond. Toevallig werd dat een kruising Border Collie x Golden Retriever, van een vriendin die er geen tijd meer voor had. Zebbe is jarenlang mijn beste vriend geweest maar hebben we afgelopen dinsdag moeten laten inslapen wegens een kwaadaardige en uitgezaaide tumor op zijn heup.

Een hond komt er zeker opnieuw, hoewel ik niet denk dat dat meteen gaat zijn. Het verdriet is nog te vers, zeg maar…
Maar het oriënteren en rondkijken leidt me wel wat af, en zo kwam ik hier terecht.

Ik beschrijf even onze gezinssituatie voor jullie. Ik woon samen met mijn vriend, we hebben geen kinderen (en die zullen er ook niet komen in de nabije toekomst). Wel komen er regelmatig kinderen (neefje, nichtje, petekindje) op bezoek, die weten dat ze de hond gerust moeten laten en altijd komen vragen of ze hem mogen aaien. Wij wonen erg landelijk (letterlijk tussen de weilanden), in een zandpaadje op 300 m van de weg, hier achter is een klein bosje. Onze vorige hond kon naar believen buiten spelen, en kwam daarbij ook in de weilanden bij de paarden. Zo had hij in totaal een 1,2 ha om zich op uit te leven.
Ik werk als zelfstandig vertaler en ben dus vele uren thuis bezig. Mijn vriend is ook zelfstandige maar is vaak van huis. Daarom en omdat wij zo afgelegen wonen is het fijn om een hond te hebben die waarschuwt als er iets niet pluis is. Zebbe kwam ook altijd blaffen en waarschuwen.
Ik heb dus ook paarden waar ik mee moet trainen uiteraard. Dat doe ik in de club op 400 m van huis (wandel met het paard het bospaadje door en dan ben ik er). De hond ging altijd mee, ook naar wedstrijden waar hij met mij aan de lijn de hele dag mee ging, en als ik op het paard zat met mijn vriend mee ging supporteren. Met een nieuwe hond zou het leuk zijn als dit op termijn ook kan (maar da's allicht een kwestie van opvoeding).
Met Zebbe ben ik nooit naar school geweest, zijn vorige baasje had dat gedaan en hij kende de belangrijkste commando's. Met een nieuwe hond ben ik dit wel van plan.
Ik ben nogal sportief aangelegd (paardrijden, hardlopen, fitness, …) en nam Zebbe dus vaak mee op wandeling. In zijn jongere jaren ging hij ook mee hardlopen (met een kruising Border was dat nogal een succes uiteraard, zoef zoef zoef).
Ik ben met al mijn dieren (niet alleen hond maar ook de papegaai en de paarden bv) denk ik wel vrij correct en in elk geval heel consequent. Mijn wedstrijdpaard is een reus van 1m83 schoft en een luttele 850 kilo, als die met je gaat dollen tja… Zelfde geldt voor het Belgisch trekpaard van mijn vriend. Ik zou mezelf niet streng noemen in die zin dat ze niet zomaar een tik krijgen ofzo, maar ik maak ze wel duidelijk als iets niet kan en blijf daar ook consequent aan vasthouden, ook al probeert mijn oude merrie na 16 jaar nog altijd af en toe om de stal uit te lopen als de deur open staat om hooi te brengen ofzo.

Dat is een beetje mijn verhaal. Ik zou vooral met de hond omgaan, omdat mijn vriend veel van huis is. Hij houdt ook erg veel van honden en heeft thuis altijd honden gehad (Border Collies vooral, ook een Duitse Herder en een Mechelse Herder), maar hij heeft minder tijd. Als hij tijd heeft gaat hij wel mee wandelen en op wedstrijd met de paarden is hij degene die de hond bij zich houdt als ik te paard ben of leerlingen aan het helpen ben.

Ik had graag jullie mening geweten. Denken jullie dat wij geschikte baasjes zouden kunnen zijn, zijn er speciale zaken die ik over het hoofd gezien heb, … Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden. Als er nog vragen zijn, stel gerust hé!
Memuska
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor rottweilerke » 23 Dec 2013, 15:14

ik zou in ieder geval al graag jou hond zijn :-)
een rottweiler moet gewoon het gevoel hebben erbij te horen, lid van het gezin
daarnaast is het heel belangrijk heel consequent te zijn tegen hem, ja of nee ! misschien snapt hij niet !!!

moest ik van jou zijn ? ik zou er voor gaan, een rottweiler is de beste vriend die je kan hebben
If my rottweiler doesn't like you, neither will I
Gebruikers-avatar
rottweilerke
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Roxy en Hummer
ras: rottie en newfy

Berichtdoor Memuska » 26 Dec 2013, 14:41

Dankjewel voor je reactie!
Vriend van ons heeft een rottweiler, wat een geweldig beest, pas nog op bezoek geweest :) :)
Ik ben in elk geval helemaal verkocht en de wederhelft schijnt toe te stemmen… Nu ja, die maakt het niet echt uit, zolang hij niet moet gaan wandelen / naar de hondenschool / eten geven ;-)
Ik kijk alvast voorzichtig rond (al zal er wsn pas een hond komen in de zomervakantie… ik geef twee dagen per week 6u na elkaar les en dat is te lang om 'm alleen te laten vind ik)
Memuska
rotty pup
rotty pup

Vorige

Terug naar Algemeen