Fokkers bezoeken: waar op letten

algemene discussies

Fokkers bezoeken: waar op letten

Berichtdoor Memuska » 26 Dec 2013, 15:04

Dag iedereen,

Ik hoop dat mijn berichtje hier goed staat - anders sorry ;-)

Zoals jullie misschien al gelezen hebben, zou ik na het overlijden van onze hond vorige week toch graag terug een hond in huis halen. Al jarenlang wil ik graag een Rottweiler en daarom ben ik hier nu druk aan het lezen en informatie aan het opzoeken.

Ik ben zelfstandige maar ik geef ook een aantal uren les op de topsportschool. Dat maakt dat ik voorlopig nog twee dagen per week meer als zes uur van huis ben. Om die reden dwing ik mezelf voorlopig nog om te wachten om een hond in huis te halen tot het vakantie is (of tot mijn uren veranderen zodat ik maar een uur of twee na elkaar moet gaan), zodat ik voldoende tijd kan besteden aan de opvoeding van mijn toekomstige hond. Ik zou namelijk graag een pup kopen, en tja, daar kruipt nu eenmaal wel wat tijd in :lol:

Ik heb nog geen idee waar ik mijn hond vandaan zou halen, dus ik zou graag eens op bezoek gaan bij diverse fokkers. Wie raden jullie aan en waar moet ik specifiek op letten? Ik kom uiteraard zelf al op zaken als: zien de honden er gezond uit, hoe gedragen ze zich, kan ik de ouderdieren zien, … - kortom, de meest relevante zaken. En common sense, uiteraard :happy: Maar zijn er nog specifiek zaken waar ik op moet letten, die ik kan/moet vragen, …
Ik hoor het graag van jullie.

Ik vind het allemaal heel spannend maar ik heb er in elk geval veel zin in !
Memuska
rotty pup
rotty pup

Re: Fokkers bezoeken: waar op letten

Berichtdoor HEXENTAL » 26 Dec 2013, 19:35

hallo,
eerst en vooral het fabeltje 'zijn beide ouders aanwezig' is geen referentie
dat de moeder aanwezig is is nogal wiedes (toch bij hobbyfokkers)
dan vrees ik dat jij zal moeten kiezen tussen: gefokt op schoonheid of gefokt op werkeigenschappen
schoonheid EN karakter is terug een fabeltje (hoewel het theoretisch mogelijk is om de lotto te winnen)
opgepast, voor sommige fokkers betekent 'karakter' braaf en leeghoofdig zijn...
eenmaal keuze gemaakt dan kan de zoektocht beginnen naar de juiste combinatie
niet 'fokker' want elke fokker heeft verschillende kwaliteit (of prioriteit) in zijn kennel
tenslotte koopt u geen zaad van de fokker hemzelf ;-)
hopelijk helpt dit u al een beetje verder
Gebruikers-avatar
HEXENTAL
oude rott
oude rott

aantal honden: 6

Terug naar Algemeen