Twee baasjes ??

algemene discussies

Twee baasjes ??

Berichtdoor Perez » 28 Jul 2016, 11:39

Mijn vraagje is:
Onze Perez (teefje) heeft eigenlijk twee baasjes, mijn vrouw geeft haar eten, traint met haar en geeft snoepjes.
Ikzelf speel met haar (ravotten). Wij laten ze samen uit. Waarom komt ze naar mij als we beiden een meter uit elkaar staan en haar samen roepen.
Niet een keer maar elke keer. Heeft zij bepaald dat ik meer ben, terwijl mijn vrouwke ze verzorgt. Wie kan mij dit verklaren ?
Perez
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 1
naam hond(en): Perez
ras: rottweiler

Re: Twee baasjes ??

Berichtdoor Lydia » 29 Jul 2016, 06:47

Jij speelt en ravot met haar, dat is wel héél leuk :mad:
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

aantal honden: 2
naam hond(en): Obi - Kyra
ras: 1 Rottweiler, 1 Labradors

Berichtdoor Perez » 29 Jul 2016, 12:38

Da zou kunnen, ze is nog jong en dan is spelen belangrijk.
Het is een schatje, voor de kids ook....
Perez
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor Lydia » 29 Jul 2016, 16:13

Super :thumbs: en dat zal wel zo blijven - een rotti is heel familiegebonden :)
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

aantal honden: 2
naam hond(en): Obi - Kyra
ras: 1 Rottweiler, 1 Labradors

Berichtdoor hapschaartje » 31 Jul 2016, 19:43

Perez schreef:Mijn vraagje is:
Onze Perez (teefje) heeft eigenlijk twee baasjes, mijn vrouw geeft haar eten, traint met haar en geeft snoepjes.
Ikzelf speel met haar (ravotten). Wij laten ze samen uit. Waarom komt ze naar mij als we beiden een meter uit elkaar staan en haar samen roepen.
Niet een keer maar elke keer. Heeft zij bepaald dat ik meer ben, terwijl mijn vrouwke ze verzorgt. Wie kan mij dit verklaren ?

Een rottweiler is een hond die eigenlijk maar één baas heeft. Natuurlijk is er binnen de roeder = het gezin, een rangorde waarin de hond onderaan staat.
Een rottweiler staat erom bekend, en dat is ook mijn ervaring, dat een rottweiler zelf kiest wie zijn baas is.
Ik heb zelf meegemaakt in de tijd dat ik nog met een partner samenwoonde, dat sommige van onze honden dit zo sterk demonstreerden dat ze als wij samen thuiswaren, maar naar één van ons luisterden. Pas als die persoon er niet was, was de betreffende hond bereid om te luisteren naar de andere "baas" en was daaraan dan ook heel gehoorzaam.
Gebruikers-avatar
hapschaartje
verslaafde rott
verslaafde rott

Berichtdoor Perez » 05 Aug 2016, 07:11

Thanks
Perez
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor pawik » 18 Okt 2016, 07:27

inderdaad... vnl 1 baas maar je moet ook weten of jij toevallig niet minder streng bent voor de pup dan 't vrouwke, als zij "nee zegt" en de pup gaat naar jou moet jij haar "nee" versterken en niet negeren bijvoobeeld, of de hond aaien dan of wat dan ook.
Honden zijn niet idioot, als ze van de ene meer mogen dan van de andere dan gaan ze natuurlijk naar de minder strenge persoon gaan indien ze de keuze krijgen, dus jij bent niet persé "de baas" in zijn ogen.

En eten geven of wandelen maakt niet uit... degene die meer tijd spendeert met de hond en hem meer dingen aanleert zal (volgens mij dan) sneller het respect van zijn hond winnen.
Gebruikers-avatar
pawik
rotty pup
rotty pup

naam hond(en): Tosca
ras: Rottweiler

Terug naar Algemeen