kvv of brok

tips en ervaringen ivm voeding & verzorging

Re: kvv of brok

Berichtdoor marsman » 24 Aug 2013, 14:53

Wij geven brok en kvv
Brok os wel geperst...
We volgen een weekschema :) die we hebben uitgewerkt voor onze honden...
:) geven ook 1x per week een kuiken, en geven regelmatig hertenbot
Doen soms, pasta en rijst onder hun eten en geven ook vaak groenten :)
Dikke poot :)
Gebruikers-avatar
marsman
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 4

Berichtdoor najatuw4646 » 24 Jun 2016, 09:34

geven ook 1x per week een kuiken, en geven regelmatig hertenbot
เข้าจีคลับ
najatuw4646
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor trabbart » 11 Jan 2017, 10:22

ik geef kvv, soms barf met spagetti en diepvriesgroentes uit de aldi die ik even opkook. nog nooit brokken.
*het is mijn eerste hond die ik zo op laat groeien en ik bemerk voor en nadelen,
*het is iets tijdrovender in de keuken , maar je wint tijd in de tuin (veel minder poep dus)
*de hond glanst en vooral !!!heeft geen stinkende vacht.
het kan dus niet anders dan gezonder zijn.
*er word minder gedronken door een kvv eter ;)

*een goeie brok vinden is quasi onmogelijk met al die formulles die op die zakken staan, ik geloof er amper meer in. en de verleiding is groot om dan weer te gaan wisselen met andere brokken,,,, je blijft dus experimenteren in het blinde weg afgaande op de prijs en verhalen.
*ik vind het doseren van vers wel moeilijker. zeker bij een opgroeiende hond ben ik altijd bang dat hij te weinig kreeg. gewoon de ribben betasten doe ik dan en al doende leer je het snel gewoon worden.
*je hebt minder medelijden als je zelf lekker aan het eten bent om die "arme brokkeneter" toch iets vers te geven aan tafel. hij heeft immers zelf vers voer dat hij heel graag eet.

aangezien mijn vriendin appart woont en zij haar scheper brokken voert merk ik het verschil erg duidelijk,, de scheper stinkt soms zo erg dat ik hem amper aai en hij moet dan in bad (sorry schat) en komt hier mijn tuin volpxxpen met van die bleke te slappe dretsen. qua haarverlies wint de scheper ook met bakken. beide honden hebben dezelfde beweging, wonen vaak samen , doen hetzelfde , enkel de voeding verschilt en je merkt het .
de scheper zou er alles aan doen om die verse worst in te pikken maar dat laat die rottie echt niet gebeuren.
trabbart
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 2

Vorige

Terug naar Voeding & Verzorging