Bizarre reacties van andere mensen

onderwerpen over hondenscholen

Bizarre reacties van andere mensen

Berichtdoor HulkyJr » 09 Mrt 2012, 14:28

Ok, ik moet wennen aan het feit dat we een hond hebben die in de ogen van andere mensen soms eerder een 'monster' is dan een hond in de ruimste betekenis van het woord.
Ik ben nu 3x naar de training geweest en heb al tal van reacties gekregen. Chivas zelf gedraagt zich SUPER..... ze leert vrij snel bij maar merk wel dat ze best in haar vel is als er niet te veel volk is, zoniet gedraagt ze zich zenuwachtig. Spelen zit er ook nog niet in.... (dat begint thuis stilaan los te komen).
De trainers kennen mij en vinden ons een prachtig duo..... ze zien duidelijk dat Chivas zich goed hecht en echt wel werkt voor haar baasje (en een snoepje :lol: )
De laatste training is er een andere persoon naar mij gekomen met de vraag of ze haar hond gecontroleerd mocht laten kennismaken met onze Chivas vermits:
Haar hond de training ervoor blijkbaar enorm uitviel en blafte naar onze Chivas.... ik was me door concentratie om m'n beestje niet echt van bewust.
Haar hond, een kruising van een herder met iets kleiners stond dus neus à neus met onze Chivas. Deze laatste in uiterste concentratie, oren plat. De andere hond gewoon snuffelend.
bij elke beweging dat die andere hond naar chivas deed werd hij dus gecorrigeerd door haar baasje (met veel lawaai, getrek enz). Ze wou haar hond het dominante gedrag tov onze hond afleren????!!!
nu moet je weten dat die hond bijna de helft kleiner was dan onze Chivas.....
Ik heb een sterk vermoeden dat die andere persoon ons wou uitlokken..... Ik ben weggegaan met de vermelding dat het veel te druk was voor ons Chivas, wij roepen, trekken nooit aan onze hond en ik zag dat ze zenuwachtiger werd met de minuut.....
Ik vind het toch raar hoe en op welke manier mensen proberen nadering te zoeken, en ergens precies proberen sensatie uit te halen.... gewoon omdat zijn een rotti is?
of bekijk ik het te diepzinnig....

andere reacties van mensen met een kleine pup of ze eens bij mij mogen komen en of Chivas lief is met puppies, vind ik een volkomen normale reactie......
Gebruikers-avatar
HulkyJr
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 1
naam hond(en): Chivas
ras: Rottweiler

Re: Bizarre reacties van andere mensen

Berichtdoor Elisabeth » 09 Mrt 2012, 23:55

uitlokken cq misschien wel bevestigen van hun eigen vooroordeel....Lastig hoor! En hiernaast hun eigen hond maar corrigeren...zou het baasje van zo'n hond eigenlijk niet gecorrigeerd moeten worden? Hoe ga je een training in dan? (men, niet jij)

Of het sensatie of uitlokken is weet ik niet.

Als ik even een voorbeeld mag noemen; ik ben net verhuisd en bijna altijd als ik met Roma loop, lopen mensen in een spurt (ja, zelfs de zeer ouderen onder ons, bijna met hond en rollator onder de arm) naar de andere kant van de straat. Mocht een dappere medemens toevallig met zijn of haar hond geen enkele kant op kunnen, dan hoor ik steevast: ja, hij/zij (hond)is bang voor grote honden/ is ooit eens afgesnauwd/gemolesteerd door een chiuwawa). Het contact gaat vrijwel altijd goed omdat ik het gedrag van Roma kan lezen en eventueel bijstel en dit benoem ik dan ook naar de mensen. Zijzelf houden angst in stand, niet de honden.

Dat mensen toenadering zoeken is denk ik meer omdat zij op een of andere manier geen angst willen tonen voor rottweilers, maar ergens soms niet weten hoe zij dit moeten doen.

Dat je diepzinnig bent kan in mijn ogen beslist geen kwaad: het geeft alleen maar aan dat je serieus bezig bent. Probeer alleen door je houding ook niet juist jouw idee te bevestigen dat mensen 'ws zo doen omdat je een rotti hebt" .Anders wordt het 'whisfull thinking", en dat is ook niet prettig.

Succes, Elisabeth

ps Als Chivas het goed doet: Super!
Gebruikers-avatar
Elisabeth
oude rott
oude rott

aantal honden: 1
naam hond(en): Roma
ras: Rottweiler

Terug naar Hondenschool