welke training verkies jij

onderwerpen over hondenscholen

welke training verkies jij ?

slipketting
8
20%
beloningsgericht snoepjes
14
35%
clicker
8
20%
andere
10
25%

Aantal stemmen : 40

Re: welke training verkies jij

Berichtdoor woefie » 28 Mrt 2008, 15:35

Gizmo schreef:prikker !!! niet mijn ding !!! dat krijg ik niet over mijn teder harteke om zoiets aan te doen bij mijn rotties !!!

Neen, dat is ook niet mijn ding! Ik vindt dat zo zielig dan! Geef mij maar een slipketting(niet om mee te straffen!!!) en een goede beloning door de stem en snoepjes! :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
woefie
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 5
naam hond(en): Chipie+Shana+Falko+Eaya+Jenka
ras: 3 Rottweilers+Duitse dog+kruising

Berichtdoor Gerda16 » 28 Mrt 2008, 15:45

woefie schreef:
Gizmo schreef:prikker !!! niet mijn ding !!! dat krijg ik niet over mijn teder harteke om zoiets aan te doen bij mijn rotties !!!

Neen, dat is ook niet mijn ding! Ik vindt dat zo zielig dan! Geef mij maar een slipketting(niet om mee te straffen!!!) en een goede beloning door de stem en snoepjes! :D

Waarom zielig? Het zijn stompe punten, niet aangeslepen (wat sommige mensen wel doen).

Ik heb zowel een slip als prikker om mijn nek gehad, en iemand anders er een ruk aan laten geven om het verschil te voelen. Nou........ geef mij de prikker maar. Bij de slip sprongen de tranen in mijn ogen: Niet fijn........ (ik weet het, beetje vreemd mens :lol: ).

Belonen word hier ook veel gedaan in de vorm van spelen, of voedsel.
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Gerda16
oude rott
oude rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Freggel en Turbo
ras: Rottweilers

Berichtdoor vandewildehavana » 28 Mrt 2008, 19:38

Heb gekozen voor anders.....Train met een pup met halsbandje, vanaf een maand of 6 gaat daar een slipketting voor in de plaats......gelang het type hond, ga ik over op de stompe prikker rond de 9 a 10 maanden......soms gerbuik ik weer juiste een heel dun draadje als correctie middel........op positieve manier train ik soms met de clicker, om de beloning aan te geven, verder dus als beloning, balletje of bijtrol....en stem en frikandel/kaas stukjes...
Gebruikers-avatar
vandewildehavana
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Tura en Dicha

Berichtdoor Bonzo » 29 Mrt 2008, 22:13

hier slipketting en het helpt echt.. de 2de keer dat we gingen trainen met de slipketting heeft ie geen enkele keer getrokken.. ik vind dat belonen soms een beetje overdreven.. in de hondenwereld belonen honden ook elkaar toch niet de hele tijd? als ze iets doen wat niet mag krijgen ze ook een snauw.. als hij het goed doet wordt hij beloond, als hij iets mis doet gestraft.. dat werkt voor mij toch het beste, zo weten ze goed het verschil
Afbeelding
Bonzo
oude rott
oude rott

aantal honden: 1
naam hond(en): Bonzo
ras: rottweilerrrrrrrrr

Berichtdoor Rush » 29 Mrt 2008, 22:24

Ben een groot voorstander van positieve training, de hond leert hierdoor veel beter en ziet overal het plezier van in en niet de angst om een correctie te krijgen met een prikkeband of teletac.
Werk zelf veel met een click woord en een grote beloning na het trainen.
Heb hiermee goede ervaringen en zeer goede resultaten behaald met mijn rottweiler Mickey, zelf in de IPO.
Alleen kost het allemaal even meer tijd en energie en dat moet je hebben en kunnen opbrengen.

Maar ik zou zeggen zoek een methode die bij je past en laat je er goed over informeren.

Afbeelding
je zal maar denken dat je een rotti bent.
Rush
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Pebbles en Rush
ras: WHW terrier en rottweiler

Berichtdoor Gerda16 » 29 Mrt 2008, 22:58

Rush schreef: ziet overal het plezier van in en niet de angst om een correctie te krijgen met een prikkeband of teletac.

Als een hond angst krijgt doet die persoon na mijn idee toch iets fout.

Allebei mijn honden lopen op een prikker, en er is er niet 1 bang. Ze staan al te kwispelen als ik hem om doen, en lopen ook niet gerukt naast mij. Alleen ik moet er donders goed op letten, waar, wanneer en vooral hoe ik hem gebruik bij welke hond.
Freggel hoef ik in het appèl echt niet te corrigeren met prikker. Dan kan ik haar meteen wegdragen van het veld. Geen haar op mijn hoofd die er dan ook aan denkt om dit te doen!!!
Turbo daarin tegen weer wel. Die is niet snel onder de indruk.

Rush schreef:Maar ik zou zeggen zoek een methode die bij je past en laat je er goed over informeren.

Wijze uitspraak, ben ik helemaal mee eens. :thumbs:
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Gerda16
oude rott
oude rott

naam hond(en): Freggel en Turbo

Berichtdoor Rush » 30 Mrt 2008, 08:52

Als een hond angst krijgt doet die persoon na mijn idee toch iets fout.

Niet iedereen weet waar die me bezig is en ik heb al zoveel honden met angst van het veld zien lopen door verkeerd gebruik van een prikker of teletac, ik heb niets tegen die middelen maar wel tegen het dom weg gebruiken ervan wat helaas veel te veel gebeurt.
Daarom mijn voorkeur voor positieve training, daar kan niemand mee de mist in gaan.
je zal maar denken dat je een rotti bent.
Rush
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Pebbles en Rush
ras: WHW terrier en rottweiler

Berichtdoor rottweilerke » 30 Mrt 2008, 11:29

Rush schreef:
Maar ik zou zeggen zoek een methode die bij je past en laat je er goed over informeren

zoek een methode die bij je hond past !
mensen kunnen zich aanpassen en makkelijk een andere methode leren

ik heb maar al te vaak angstige honden gezien die gecorigeerd werden, en das een schande en pure afbraak van je hond
If my rottweiler doesn't like you, neither will I
Gebruikers-avatar
rottweilerke
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Roxy en Hummer
ras: rottie en newfy

Berichtdoor Darco » 25 Apr 2008, 14:59

Ik gebruik een slipketting dit samen met zeer veel belonen , ook na de training met hem nog een paar minuten alleen op het veld staan en niks anders doen dan aporteren . dit doet onze reu zeeeeeer graag al vanaf hij nog een pup was . ik ondervind dan ook als ik dat doe na een training , dat hij het weet dat hij het goed gedaan heeft
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Darco
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 1
naam hond(en): Haico
ras: Rottweiler

Berichtdoor idingo » 09 Sep 2009, 17:23

ik train nu nog met een halsband maar begin stillaan over te gaan op ketting grote schakels (daar mee doe je minder haar kapot ) en ook belonen :thumbs:
Afbeelding
Een vriend is iemand die het lied in je hart kent
en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent!
idingo
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Idingo en Laeyla
ras: rottweiler's

VorigeVolgende

Terug naar Hondenschool