Darmperforatie

wat is gevaarlijk voor je rottweiler ?

Re: Darmperforatie

Berichtdoor Tom » 14 Jul 2008, 15:50

Mensen,

Ik heb ondertussen al gelezen dat de rottweiler een heel hoge pijngrens is, maar zijn er echt geen kleine tekenen die hij laat zien ofzo ?

misschien in de manier van kijken of door wat meer rustiger te komen flodderen ofzo ? Of misschien eerder dat de hond sneller al eens gromt ? Zijn dit dan symptomen waar je kan uit besluiten dat er medisch iets mis is ?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tom
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Eos en Max
ras: Rotties

Berichtdoor Gizmo » 14 Jul 2008, 15:53

Tom schreef:Mensen,

Ik heb ondertussen al gelezen dat de rottweiler een heel hoge pijngrens is, maar zijn er echt geen kleine tekenen die hij laat zien ofzo ?

misschien in de manier van kijken of door wat meer rustiger te komen flodderen ofzo ? Of misschien eerder dat de hond sneller al eens gromt ? Zijn dit dan symptomen waar je kan uit besluiten dat er medisch iets mis is ?

ja en neen... wanneer je rottie die symptonen die je beschrijft vertoond... is het al te laat :(
Neem mij niet altijd serieus, ... , dat doet mijn vrouw trouwens ook niet !!!
http://www.autodokter.be
Gebruikers-avatar
Gizmo
Beheerder
Beheerder

naam hond(en): Donar Gintare
ras: Rottie's of reuze chihuahua's

Berichtdoor Tine » 14 Jul 2008, 16:25

Ik vrees er ook voor... De foto's die Sammy een keertje van onze Fedor heeft gepost zijn twee weken voor zijn overlijden genomen. één week voor ik mijn schat heb moeten afgeven, liep hij nog 1Uitmuntend in Hoogstraten in een klas van ca 8 honden... Geen haar op ons hoofd dat er toen aan dacht dat hij er een week later niet meer zou zijn.

't zijn echt sterke beren, die lieverds van ons!

grtz,
Tine
Tine

Berichtdoor Tom » 14 Jul 2008, 16:37

Sja, dat is misschien dan een minder aangename kant van de rottweiler, dat hij zo sterk is en niets laat merken tot het te laat is.

Veel sterkte aan diegenen die dit al meegemaakt hebben !!

Greetz,

Tom
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tom
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Eos en Max
ras: Rotties

Berichtdoor Kelbie » 15 Jul 2008, 09:49

een van de tekenen, vind ik, is waneer je rotti zich meer afzondert dan anders. Als Kelbie nog niet gesterliseerd was, en ze begon loops te worden, merkte ik wel dat ze buikpijn had doordat ze meer in haar eigen nestje ging liggen, en omdat ze zich op een bolletje draaide, normaal ligt ze altijd lang uitgestrekt of op haar rug. Ik denk dat je vooral moet letten op hele kleine veranderingen in het dagelijks gedrag, zoals slaaphoudingen, meer of minder slapen, eetgewoonten, ... het zijn inderdaad maar kleine dingen, maar ik merk het bij Kelbie redelijk snel als er iets niet ok is. Ofwel ben ik een beetje paranoia soms, maar tja, wat wil, met wat ik met Simba heb meegemaakt :roll:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kelbie
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Kelbie en Boy
ras: Rottweiler en een superhond

Berichtdoor Obi » 15 Jul 2008, 10:30

ik denk dat er ook een verschil is tussen reu en teef.
Aan ons Ellis zie je het direct dat ze niet in haar doen is, aan Gaïko zie je het gewoon niet, die is daar veel harder in dan Ellis.
Obi
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 3
naam hond(en): Ellis Gaiko Ivita
ras: rotties natuurlijk

Berichtdoor Kelbie » 15 Jul 2008, 10:40

dat is mogelijk, maar ik heb dan alleen nog maar rottweilerteefjes gehad, dus ik kan niet vergelijken. Mijn andere hond Boy is wel een mannetje, maar dan ook weer niet te vergelijken met een rottweiler :mrgreen: , en als die ziek is zie je dat wel direct
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kelbie
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Kelbie en Boy
ras: Rottweiler en een superhond

Vorige

Terug naar Gevaar