Darmperforatie

wat is gevaarlijk voor je rottweiler ?

Darmperforatie

Berichtdoor Sammy » 12 Jul 2008, 16:08

Iedereen zal ondertussen wel al weten dat we begin dit jaar, plots en onverwacht, afscheid hebben moeten nemen van onze jonge zelf gefokte reu Fedor.

Ik doe dit met pijn in het hart want tracht zo weinig mogelijk aan de feiten terug te denken :( [boos]

Droevig en boos tegelijk ja, hier het verhaal

Fedor is van in den beginnen en dominant manneke geweest die graag overal zijn tandjes inzette
Hoeveel keer we niet iets uit zijn bek gaan halen zijn , gewoon niet te tellen
het ging vlotter toen we hem het bevel los hadden geintrocuceerd ;)

Toen hij ongeveer 12 maanden was lag hij te slapen in zijn bench in de huiskamer.
Toen we ,Tine en ik, in slaap drijgden te vallen zei ik nog tegen Tine, niet vergeten die rugzak van zijn bench te halen hé
Beiden vergaten we dit echter [boos] :oops:
De volgende ochtend had meneer een stuk van de rugzak opgepeuzeld natuurlijk [boos]
Gedurende weken hield ik hem in de gaten om te zien of hij ziek zou worden of er iets langs de andere kant uitkwam.
Dit gebeurde ook en verder bleek hij nergens last van te hebben
Onze aandacht verzwakte tot hij op 21 maanden plots niet langer wou eten en steeds de neiging had om te willen overgeven
Ik probeerde eerst wat Primperan welke een verstoorde maag helpt te regelen maar al snel had ik door dat er meer aan de hand was.
Volgende ochtend 8 uur bel ik naar mijn dierenarts ( sinds 15 jaar )
Hij stond het punt om de rechtbank binnen te stappen betreffende zijn echtscheiding en kon ten vroegste tegen 11 uur in de praktijk zijn.
Ik zei dat ik tegen dan zou komen.
Daar aangekomen wou meneerke Fedor liever geen onderzoek
Uiteindelijk hem toch doen inzien dat het in zijn belang was , stond hij daar stokstijf te grollen terwijl de dierenarts zijn buik betaste.
Ik vertelde hem over zijn gedrag en dat ik zelf vermoedens had van een maag of darm verstopping !
Scheelt niets aan die hond was zijn beoordeling en hij kreeg een inspuiting tegen overgeven , iets nieuws welke zeker resultaat zou hebben.
Dag nadien, geen verbetering dus ik terug naar de Dierenarts.
Zelfde verhaal , Fedor grollen en een pikuur in zijn gat.
Nee verstopping kon niet want dan zou hij stront over geven zei de dierenarts ???
Derde dag zelfde verhaal !
De 4 de dag , ben ik zelf niet geweest!
Hij had wel minder energie maar als hij zijn moeder Dora ook maar hoorde was hij plots zijn oude zelve.
Dora was namelijk loops en iedereen vertelde mij verhalen van hun reu die ook 5 dagen niet wou eten als er een loopse teef bij hen zat.
Dus ik overtuigd dat het wel van zelfve zou overgaan !

Dag 5 echter ging Fedor snel achteruit !
Ik bel midden in de nacht maar geen antwoord , ik laat een boodschap achter dat ik om 8 uur aan hun deur zou staan en deze keer een grondig onderzoek eiste en zou weigeren te vertrekken tot men wist wat er juist aan hem scheelde.
Na echo bleek al rap dat er inderdaad een verstopping was

Ik was aanwezig bij de operetie en zag bij het open maken een zee van etter uit zijn buikwand komen , ook zag ik een darm welke meermaals geperforeerd was en er zo goed als volledig uit zou moeten.
De dierenarts gaf hem kwasie geen overlevingskans meer in dit stadium , toch werd hij op mijn vraag geopereerd.
4 uur later is hij nog wakker geworden in de armen van Tine en mezelf.
Enkele uren later echter was het voorbij :(

Let dus zeker goed om hiermee , een Rottweiler heeft een verdomd hoge pijngrens en toond geen zwaktes !

3 maanden na zijn overlijden pas ontvingen we de rekening van de dierenarts
We werden zowel de verkeerde analyses aangerekend als de operetie zelf , volle tarrief nogwel !

Erger nog , 3 dagen na het overlijden van Fedor was onze toen 3 maand oude Gondor beginnen overgeven.
Kwam daar toch wel niet het zelfde materiaal uit dan datgene we in Fedor zijn darmen hadden gevonden zeker. ( Natuurlijk gedrag van pups om datgene oudere honden overgeven op te eten )
Natuurlijk direct echo deze keer!
Ja er is een probleem zeiden ze.
Ok , Gondor op 5 min op de operatie tafel en 10 min later lag ook zijn buik gans open.
Wat denk je ? Hond had wat diaree en meer niet !

Deze vertoning van onkunde werd mij ook nog eens gefactureerd !
heb laten weten dat er geen haar op mijn hoofd staat die er ook maar aan denkt zijn rekening te betalen !
Sammy

Re: Darmperforatie

Berichtdoor rottweilerke » 12 Jul 2008, 17:20

Sammy schreef:
Let dus zeker goed om hiermee , een Rottweiler heeft een verdomd hoge pijngrens en toond geen zwaktes !

hier ben ik spijtig genoeg ook getuige van geweest :(

mijn vorige reu Rufus had een maagperforatie ten gevolge van maagkanker
zijn maag was al een tijdje aan het lekken voor hij liet zien dat hij ziek was, maar toen was het al te laat
hij is slechts 6,5 jaar geworden (door hem bestaat dit forum)
If my rottweiler doesn't like you, neither will I
Gebruikers-avatar
rottweilerke
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Roxy en Hummer
ras: rottie en newfy

Berichtdoor Sammy » 12 Jul 2008, 17:28

rottweilerke schreef:
Sammy schreef:

hier ben ik spijtig genoeg ook getuige van geweest :(

mijn vorige reu Rufus had een maagperforatie ten gevolge van maagkanker
zijn maag was al een tijdje aan het lekken voor hij liet zien dat hij ziek was, maar toen was het al te laat
hij is slechts 6,5 jaar geworden (door hem bestaat dit forum)

Binnen 10 jaar zitten we in België terug aan de R ....
Als ik dan nog fok zal het een Rufus worden ter ere aan uw hond en het initiatief welke uit zijn leven is ontsprongen !
Rufus ******** zal nen grote worden en hopelijk dan ook de mascotte van dit forum ! :)
Sammy

Berichtdoor Lydia » 12 Jul 2008, 17:36

Respect, dat komt nu ineens bij mij op, ook om hetgeen je wil doen, prachtig.

Je hond afgeven is en blijft verschrikkelijk en ze hebben idd. een hele hoge pijngrens.

Ook ondervonden met Faith, last (wegens haar overgewicht) met al haar poten, maar die meid blijft gaan.
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

naam hond(en): Obi - Kyra
ras: 1 Rottweiler, 1 Labradors

Berichtdoor rottweilerke » 12 Jul 2008, 17:43

Sammy schreef:Als ik dan nog fok zal het een Rufus worden ter ere aan uw hond en het initiatief welke uit zijn leven is ontsprongen !
Rufus ******** zal nen grote worden en hopelijk dan ook de mascotte van dit forum ! :)

daar houd ik U aan :D
If my rottweiler doesn't like you, neither will I
Gebruikers-avatar
rottweilerke
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Roxy en Hummer
ras: rottie en newfy

Berichtdoor Gizmo » 12 Jul 2008, 21:56

Zo te lezen hebben veel mensen met een hart voor dieren wel een zielsmaatje verloren. Sammy, Rottweilerke... Om niet een al te lang verhaal hier neer te schrijven ... Sammy, ik lees dat je verschillende keren naar de DA bent geweest en telkens enkel met een spuitje huiswaarts bent gestuurd tot wanneer het telaat was.

Spijtig genoeg heb ik met mijn eerste reu GIZMO het zelfde meegemaakt... Diaree , braken .. naar DA pillekens en spuitje krijgen enz... totdat hij enkele weken later s'avonds slecht reageerde, ik terug naar de DA voor een controle.. Spijtig genoeg was het toen al te laat.
Moraal: Een hond (lees rottie) heeft een zeer hoge pijngrens en zelfs die grens overschrijd hij in het belang van zijn baasje... Zelfs nu , al is het een kleine 4 jaar geleden, wordt ik nog steeds heel droevig als ik aan hem denk of als ik zijn foto bekijk. Hij was mijn alles !!! En is ook onvervangbaar.

Resultaat: Wanneer mijn honden nu iets mankeren ga ik ook tot het uiterste om zo'n geen tweede keer te varen!!!

Gizmo, Rufus, Fedor... het gaat jullie goed !!!!
Neem mij niet altijd serieus, ... , dat doet mijn vrouw trouwens ook niet !!!
http://www.autodokter.be
Gebruikers-avatar
Gizmo
Beheerder
Beheerder

naam hond(en): Donar Gintare
ras: Rottie's of reuze chihuahua's

Berichtdoor Darco » 12 Jul 2008, 22:38

veel sterkte met jullie verlies :(

zeer droevige verhalen dit , kunnen jullie die dierenartsen geen proces aandoen wegens foute diagnose en nalatigheid .

en Sammy ik zou zeker geen enkele rekening betalen
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Darco
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 1
naam hond(en): Haico
ras: Rottweiler

Berichtdoor Sammy » 13 Jul 2008, 00:11

We zouden dit inderdaad kunnen doen .....
Aangezien Fedor deel uitmaakte van ons bedrijf " B-nice", kunnen we wel degelijk met zijn fokpotentieel een schadevergoeding vragen, volgens onze advocaat altans.
Maar na overleg hebben we besloten onze aandacht te steken in onze levende Rottweilers die ons nu meer dan ooit nodig hebben.
We sluiten niets uit maar zolang ze niet gaan procederen voor de factuur gaan we de zaak laten rusten, zoals we hopen ook Fedor :)

Ik denk nogal als een hond, het verleden is er enkel om lessen uit te trekken, niet om ons ziek te maken ;)
Sammy

Berichtdoor woefie » 13 Jul 2008, 12:53

Inderdaad! Rottweilers hebben een zeer hoge pijngrens. Dat heb ik hier ook al gemerkt.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
woefie
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 5
naam hond(en): Chipie+Shana+Falko+Eaya+Jenka
ras: 3 Rottweilers+Duitse dog+kruising

Berichtdoor Kelbie » 14 Jul 2008, 14:22

Ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt met Simba, mijn vorige rottweiler. En ik ging dan nog met haar naar een dierenkliniek in Moerbeke, waar ze haar met 3 DA behandelden, en niks vonden, alleen maar reclame maken voor hun scanner. En dan kreeg ze ook nog een baarmoederontsteking bovenop (wat een beginnende onsteking was), iplv van haar grote probleem (hersenstamontsteking, later ontdekt door mijn huidige DA) eerst te behandelen en antibiotica te geven voor baarmoederonsteking, neen, direct operatie, wat teveel was voor mijn meisje :( . Ze heeft nog 14 dagen geleefd, (maar hoe, ze kon zelfs niet meer opstaan om te plassen, ik moest haar constant ondersteunen bij elke beweging) ik in hoop dat ze beter zou worden, mijn DA kwam elke dag (die ik na operatie gecontacteerd had, voor een 2e opinie) , zelfs op zondag, langs voor haar spuitjes. maar helaas, ze is op een nacht gestopt met leven, in mijn armen, ik was gelukkig nog wakker geworden (ik sliep al een maand naast haar in de zetel, en ik waakte 24 uur per dag bij haar, was ik blij dat ik die periode thuis zat ...), ze was op ....
ik mis haar nog elke dag, en hadden ze daar verder gezocht met de tips die ik hun had gegeven (ik was er tenslotte elke dag bij, ik dacht hersenvliesonsteking, maar neen, dit kon niet volgens hen, ik zat er toch niet ver naast :( ), dan was Simba er nu nog misschien geweest
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kelbie
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Kelbie en Boy
ras: Rottweiler en een superhond

Volgende

Terug naar Gevaar