Deze feestelijke etenswaren zijn verboden voor je hond

wat is gevaarlijk voor je rottweiler ?

Deze feestelijke etenswaren zijn verboden voor je hond

Berichtdoor rottweilerke » 27 Dec 2010, 05:08

Tijdens de eindejaarsperiode staat er wel bijna elke dag wat lekkers op tafel. Is het geen kalkoen, dan wel een kerststronk! Het eten waar wij van smullen kan voor je hond echter schadelijke stoffen bevatten. Wij zetten de belangrijkste 'gevaarlijke' lekkernijen op een rijtje.
1) Staat de tafel vol flessen champagne, wijn of andere alcoholische dranken? Geen probleem, maar hou je hond buiten het drankfestijn. Ook je huisdier bij wijze van verwennerij eens laten nippen van je aperitief is geen goed idee. De dieren hebben maar weinig alcohol nodig om boven hun theewater te zijn. Met alle gevolgen van dien. Voor honden is er wel een leuk alternatief: het Kwispelbier. Het ziet eruit als gewoon bier, maar bevat geen alcohol of koolzuur.

2) In veel producten die we naar binnen spelen zit de zoetstof xylitol, bijvoorbeeld in frisdranken. Wij kunnen het goedje goed verdragen, maar honden zijn er veel gevoeliger voor. Zo gevoelig zelfs dat ze bij inname kunnen sterven.

3) Geef je hond nooit een handje nootjes. Vooral walnoten en pinda's zijn puur vergif voor je viervoeter. Het hoge fosforgehalte kan nier- en blaasstenen veroorzaken.

4) Ook met uien moet je opletten. Bij honden veroorzaakt het bloedarmoede, wat het dier erg zwak maakt. Ook knoflook kan dat effect hebben.

5) Geef ook nooit als aperitiefhapje een rauw stuk vlees of vis. Dat zou het dier wel eens heel slecht kunnen bekomen.

6) Nog verboden: avocado. Het kan de alvleesklier doen ontsteken en vochtophoping veroorzaken in hart en longen.

7) Last but nog least: geef je hond nooit, maar dan ook nooit chocolade. Het schaadt het centrale zenuwstelsel, hart en de nieren. Chocolade bevat cafeïne en theobromine, iets wat de hond absoluut niet verteert.

bron: MF
Afbeelding
If my rottweiler doesn't like you, neither will I
Gebruikers-avatar
rottweilerke
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Roxy en Hummer
ras: rottie en newfy

Re: Deze feestelijke etenswaren zijn verboden voor je hond

Berichtdoor idingo » 27 Dec 2010, 11:53

bedankt chocolade en avocado wist ik ma de rest niet :roll:
Afbeelding
Een vriend is iemand die het lied in je hart kent
en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent!
idingo
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Idingo en Laeyla
ras: rottweiler's

Berichtdoor gillianne » 27 Dec 2010, 16:06

punt 5 is wel een heel vreemde. moet er bijna om lachen. hier eten ze dagelijks rauw vlees. en regelmatig rauwe vis.
2 van de 4 zijn er zelfs groot van geworden :lol: .
Afbeelding
gillianne
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 4

Berichtdoor ragverp » 28 Dec 2010, 11:17

Net als de dierenarts assistente van een dierenarts waar wij laatst toevallig waren, stond aan een klant uit te leggen dat vers vlees helemaal niet goed was voor de hond, nee want de wolven werden ook maar een jaar of 6 oud vanwege hun dieet....
Groet,

Rob

Afbeelding
ragverp
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 6
ras: rottweilers

Berichtdoor Berenschild » 28 Dec 2010, 13:18

ragverp schreef:Net als de dierenarts assistente van een dierenarts waar wij laatst toevallig waren, stond aan een klant uit te leggen dat vers vlees helemaal niet goed was voor de hond, nee want de wolven werden ook maar een jaar of 6 oud vanwege hun dieet....

Kan de dierenarts best begrijpen.
Sinds mijn honden geen brokken meer krijgen, en dus op vlees en vis staan moet ik nooit meer naar de dierenarts(enkel wettelijke inentingen).
nooit meer ziek of andere ongemakken.
pups worden gespeend met vers vlees, nooit meer diarree of problemen met zwakke darmen!
pups zijn veel sterker dan met om het even welke brok!
Waar honden belangrijk zijn
http://www.berenschild.be
Jaloezie is de meest radicale vorm van bewondering voor iemand.
Berenschild
verwende rott
verwende rott

aantal honden: 7

Berichtdoor ragverp » 28 Dec 2010, 15:24

Berenschild schreef:
ragverp schreef:Net als de dierenarts assistente van een dierenarts waar wij laatst toevallig waren, stond aan een klant uit te leggen dat vers vlees helemaal niet goed was voor de hond, nee want de wolven werden ook maar een jaar of 6 oud vanwege hun dieet....

Sinds mijn honden geen brokken meer krijgen, en dus op vlees en vis staan moet ik nooit meer naar de dierenarts(enkel wettelijke inentingen).
pups worden gespeend met vers vlees, nooit meer diarree of problemen met zwakke darmen!

+ de verkoop van voer wat uitsluitend bij de dierenarts verkrijgbaar is ....
Maar deze mevrouw vertelde ook nog dat het tot een jaar belangrijk was om kwalitatief goede brokken te geven en dat je daarna de goedkoopste troep uit de supermarkt kon geven, dat maakte toch niets meer uit .....
Groet,

Rob

Afbeelding
ragverp
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 6
ras: rottweilers

Berichtdoor Marieke_84 » 28 Dec 2010, 15:45

ragverp schreef:
Berenschild schreef:

+ de verkoop van voer wat uitsluitend bij de dierenarts verkrijgbaar is ....
Maar deze mevrouw vertelde ook nog dat het tot een jaar belangrijk was om kwalitatief goede brokken te geven en dat je daarna de goedkoopste troep uit de supermarkt kon geven, dat maakte toch niets meer uit .....

:!: :!: :!: :!: :!: :!:
Sommige mensen toch ook he.
Onze jongste telg groeit nu ook op met vlees. Ik ben er zeer tevreden over.
Ik dacht altijd dat mijn andere rotties deden glimmen maar zij glimt nog mooier.
Gebruikers-avatar
Marieke_84
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 3
naam hond(en): Dunia Spike Ashanti Spooky Blue Butz
ras: Rottweilers en een kruising

Berichtdoor gillianne » 28 Dec 2010, 16:38

hier ook hoor, kom eigenlijk nooit meer bij de da. ze zien er goed uit. 2 van mn bullen hebben ondertussen al de gemiddelde leeftijd bereikt, een leeftijd die vele niet halen. dj 8 en moetzi 7 ( goh ouder dan de wolf) . diaree en overgeven staat niet in hun woordenboek. tuurlijk is dit niet goed voor t geldlaatje van de da. alleen onze da is zelf verkooppunt geworden van carnibest na een hoop getob met onze inmiddels overleden bordeauxdog reu. altijd diaree, een heel slechte huid. hij is zich daardoor zelf gaan verdiepen op diverse forums en is helemaal om.

nou vind ik wel met het voeren van kvv dat het in t eerste jaar heel belangrijk is om een kvv te voeren met natuurlijk calcium. iets wat niet in alle kvv soorten zitten.
Afbeelding
gillianne
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 4

Terug naar Gevaar