Ik zoek een nieuwe thuis voor mijn rotweiller Mike

een rott die een nieuwe thuis zoekt

Re: Ik zoek een nieuwe thuis voor mijn rotweiller Mike

Berichtdoor soraya » 10 Mrt 2013, 21:30

pootje geven, balletje gooien en terug brengen, zitten voor hij eten of koekje krijgt..alles doet hij en luisterd perfect! Ik wil hem niet dumpen in tegendeel maar ik vind het niet fair dat hij nu meer tijd alleen moet door gaan brengen omdat wij bijna nooit meer thuis zijn en omdat onze tuin zo een 4e kleiner is geworden.

Soms kom je in deze situaties terecht en dan kan je ofwel geen moer geven om je hond en hem late zitten waar hij zit, al zit hij de hele dag alleen of je kan de optie bekijken om hem een betere thuis te geven.

De momenten dat we hier wel zijn dan zijn we met hem bezig maar niet meer zoals voorheen...
soraya
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 1
naam hond(en): mike
ras: rotweiller

Berichtdoor martien76 » 11 Mrt 2013, 14:14

@soraya ik weet de pers situatie niet

maar dik 18 jaar terug heb ik is 2 pups meegenomen uit griekenland
terwijl ik een flatje had.

Ik heb toen met spoed via de woningbouw een groterhuis met tuin aangevraagd
en dat was voor mij de oplossing verder werkte ik toen ook maar zorgde ook dat er iemand was voor de honden.
je kunt immers niet verwachten dat de dogs zich 8uur redden
bekijk je opties is wie weet kan je je hond nog houden

Gr Martien en succes
martien76
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 2
naam hond(en): Diesel Sendie
ras: rottweiler Herder

Berichtdoor Kristofalbert » 03 Apr 2013, 23:02

Geachte

Ik heb jou verhaal gelezen en ik vond het wel interessant wat je allemaal zei over Mike.
Zelf ben ik opgegroeid tussen beaucerons, mechelaars en sint bernards honden en ben ik pakwerker.
Mike is nog jong en een rottweiler wordt laat volwassen zoals een beauceron. Dus met Mike kan je alle kanten op.
Het gedrag dat Mike vertoont is puur uit verveling. Ik heb dit ook enkele weken meegemaakt toen mijn vrouw bevallen was.
Thuis heb ik een beauceron van bijna 2jaar die 's nachts binnen slaapt en overdag in de tuin rond loopt + wij hebben ook nog eens een grote weide achter ons van 1ha. Er wordt elke dag met hem gespeeld, gewandeld en aan gehoorzaamheid gedaan op een spelende manier zodat hij het leuk blijft vinden. 1 maal in de week gaat hij mee naar de hondenschool voor gehoorzaamheid en pakwerk.
Ik geef altijd mijn honden 2maal per dag eten om een maagkanteling te voorkomen.
Laat ons wel duidelijk zijn ik werk NIET met een pinketting of stroom! dat is voor mensen die geen hond kunnen africhten.
Ik ben eventueel geïnteresseert in Mike mocht hij nog bij u zitten.
Ik zou mike willen gebruiken als gezinshond, als waakhond, als speelkameraand voor mijn beauceron en eventueel als hij zin heeft ook als werkhond.
Doordat ik op een 1km van mijn werk woon en in een 2ploegenstelsel werk heb ik dan ook alle tijd voor met de honden bezig te zijn.
Omdat hij durft grommen zal ik hem in het begin enkel loslaten bij mijn gezin als ik thuis ben tot dat ik grommen hem heb afgeleerd.
Kristofalbert
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor annelies1605 » 04 Apr 2013, 14:31

@ kristofalbert : Ik hoop dat ze uw mail leest en je Mike kan opvangen !!!! Hij zal echt 'hond' mogen zijn bij en bijgevolg gelukkig ;-)
Afbeelding
annelies1605
verwende rott
verwende rott

naam hond(en): Lexy
ras: rottweiler

Berichtdoor Elisabeth » 07 Apr 2013, 18:45

hey Soraya,

Hoe is de situatie! ik denk dat men, ik ook, wel benieuwd is hoe het staat met Mike..

Elisabeth
Gebruikers-avatar
Elisabeth
oude rott
oude rott

naam hond(en): Roma
ras: Rottweiler

Berichtdoor awjager » 12 Apr 2013, 12:57

Oh Mike zou perfect zijn hier in huis wij zoeken er nog een Rott bij.
Alleen hebben wij nu nog geen haast omdat wij nu nog 2 honden hebben straks als die ouwe er niet meer is zijn leventje heeft gehad nemen we weer een rott bij.

Zoals ik je verhaal lees zie ik geen problemen bij Mike alleen mist hij een stukje opvoeding en dat zit er zo in.
Met trainen liefde wandelen spelen kortom aandacht heeft hij nodig.
Je zegt dat hij in de gang slaapt omdat hij anders alles stuk maakt dat is ook een gebrek aan opvoeding.
Onze chevy heeft natuurlijk ook in de sloop periode gezeten en aardig wat afstandbedieningen gesloopt.
Maar ze is nu bijna 2 en sloopt niks meer.
Wij wonen helemaal niet groot leuke achtertuin maar daar heeft de hond niks aan ja even zonnen meer niet.
Of een snelle poep doen.
Ik loop elke dat flinke stukken door natuur heen met Chevy en neem vaak ook de hond van me vriendin mee.
Trainen met stroom nooit van mijn leven.
Geduld is de sterkste hand in trainen.

Hier is straks ook een kleine op komst pas in december dus dat duurt nog even.
Maar dan nog ik zal nooit mijn honden weg doen door de komst van een baby.
I love my Rottie
Gebruikers-avatar
awjager
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 2
naam hond(en): Chevy en Diesel
ras: Rottweiler en mix franse bulldog lhasa

Berichtdoor kranaud88 » 23 Mrt 2017, 14:40

rottiqim schreef:Hallo!
Kan je rotti met andere honden? En poezen?
Ik zoek een rotti, geen pup, enkel herplaatsing of asiel. Ben er ook mee bezig. Heb wel een D. herder (van straat) en een aussie vrouwtje (van 't asiel) + 4 poezen.
Heb 10 jaar geleden een rotti gehad en mijn dierbaarste wens is, nu dat ik in mijn huis woon met grote hof
Mijn dieren verblijven meestal in huis en natuurlijk in de hof als zij dat willen. Wij maken hier ook lange wandelingen in het bos en naast
de Donau (wij wonen in het buitenland).
Laat je me iets weten?
Groetjes,
Christine
rottiqim

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik vooral denk dat je kunt een hond van 2 jaar te vinden en te koop. Dit zijn honden moeilijk te temmen, maar je moet geduld hebben, want op die leeftijd ze zijn heel opstandig.
kranaud88
rotty pup
rotty pup

Vorige

Terug naar Herplaatsing