Ik zoek een nieuwe thuis voor mijn rotweiller Mike

een rott die een nieuwe thuis zoekt

Ik zoek een nieuwe thuis voor mijn rotweiller Mike

Berichtdoor soraya » 11 Feb 2013, 10:54

Hey mensen,

Ik heb me hier op het forum aangesloten omdat ik op zoek ben naar een nieuwe betrouwbare thuis voor mijn rotweiller Mike.

Hij is 2 jaar en gekocht in een kennel. Heel toffe beest maar wij hadden hem gekocht toen we nog in een veel groter huis woonde met 3 kindjes.
Alles verliep goed en Mike reed overal mee in de auto, wat hij leuk vind.

Nu zijn we sinds een jaar naar een nieuwe woning moeten verhuizen die veel kleiner is en hij heeft wel een tuin.
Het probleem is dat er ondertussen ook een 4e kindje bijgekomen is, mijn man met de vaste nacht nu werkt en ik overdag werk.
Smorgens word er 1 maal gewandeld met Mike (door mijn man) en voor de rest zit hij in de tuin...waar hij dan ook kattekwaad uithaald zoals aan de tuinplaaten bijten of aan andere dingen..dit waarschijnlijk gewoon uit verveling.
S'nachts slaapt hij in onze gang, in huis komt hij niet omdat hij anders dingen stuk bijt.

Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn en zeg dat ik vind, dat Mike gewoon de aandacht niet meer kan krijgen die hij verdient.
Hij zou een super vriend kunnen zijn alleen heb ik schrik dat zijn karakter nu ook aan het keren is gewoon omdat wij hem geen goede opvoeding kunnen geven.
Wij hebben de tijd niet en hij zit gewoon ofwel hele dag in de tuin en in de gang s'avonds. Dit vind ik niet kunnen en zou graag een goede thuis voor hem vinden, wel een thuis waar hij veel aandacht krijgt, veel kan wandelen en spelen, en misschien met niet teveel kinderen. Hij kan precies niet goed tegen de drukte. Hij kan wel iemand gebruiken met gezag!

Nu kan hij het ook niet meer verdragen dat men aan zijn hoofd komt dan gromt hij en durft hij uithalen. Dit kan ook met jaloezie te maken hebben op de kinderen.

Weten jullie een goed plaatsje voor mijn Mike? Het doet pijn om hem weg te doen maar zo kan ik hem niet houden, is niet fair tegenover Mike ook!
Afbeelding
soraya
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 1
naam hond(en): mike
ras: rotweiller

Re: Ik zoek een nieuwe thuis voor mijn rotweiller Mike

Berichtdoor beatelke » 12 Feb 2013, 18:45

Uit welke kennel komt hij en heeft Mike een stamboom??
Afbeelding
beatelke
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 6
naam hond(en): Anka-Goozy-Vaye-Nino-Rebecca-Ilka
ras: Rottweiler/Mechelse Herder

Berichtdoor rottiqim » 13 Feb 2013, 13:59

Hallo!
Kan je rotti met andere honden? En poezen?
Ik zoek een rotti, geen pup, enkel herplaatsing of asiel. Ben er ook mee bezig. Heb wel een D. herder (van straat) en een aussie vrouwtje (van 't asiel) + 4 poezen.
Heb 10 jaar geleden een rotti gehad en mijn dierbaarste wens is, nu dat ik in mijn huis woon met grote hof, er weer ééntje te adopteren.
Mijn dieren verblijven meestal in huis en natuurlijk in de hof als zij dat willen. Wij maken hier ook lange wandelingen in het bos en naast
de Donau (wij wonen in het buitenland).
Laat je me iets weten?
Groetjes,
Christine
rottiqim

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rottiqim
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor annelies1605 » 13 Feb 2013, 14:32

ooohhhh, dat zou SUper zijn, ik hoop dat Mike snel een nieuwe thuis vind !!!
Afbeelding
annelies1605
verwende rott
verwende rott

naam hond(en): Lexy
ras: rottweiler

Berichtdoor Elisabeth » 15 Feb 2013, 22:24

Weet je al wat meer?
Gebruikers-avatar
Elisabeth
oude rott
oude rott

naam hond(en): Roma
ras: Rottweiler

Berichtdoor soraya » 19 Feb 2013, 21:59

hey,

Sorry voor het wat late antwoord... mike komt uit kennel Rialfo uit Belsele sint-Niklaas.
Stamboom heeft hij niet.

Hij is hier thuis niet gewoon om met andere dieren te zijn, poezen weet ik niet of dat zou lukken ook nog niet geprobeerd.

Hij is op straat wel benieuwd naar andere honden en springt dan op en trekt om er naartoe te gaan...maar ik kan niet zeggen of hij ze zou aanvallen...

Poezen durf ik niet zeggen..vogel heeft hij wel al vast gehad in de tuin...

Ik verkoop mike zelfs niet, ik wil gewoon een leuke nieuwe thuis voor hem waar hij gelukkig kan zijn
soraya
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor Eveline » 22 Feb 2013, 21:04

Hallo,

Onze twee rottie's zijn beide herplaatsingen die via dit forum bij ons terechtgekomen zijn, Max en Eos en het zijn twee teddyberen, dus bij deze veel succes bij jullie zoektocht en hou ons miss op de hoogte of je een mooie thuis voor Mike gevonden hebben.

Grz Eveline
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Eveline
oude rott
oude rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Eos en Max
ras: Rottie

Berichtdoor rottieman » 27 Feb 2013, 20:11

heef hem maar eens aan mij 1 week en hij luisterd als geen andere , rottweilers weten en zien wie er een mietje is of als je er bang van bent.
sla nooit rottweilers want , die vergeten nooit en de volgende slag bijten ze je arm af .

voorbeeld als je een labrador een schop zou geven é ,wel die zal janken en wegkruipen ,maar een getrainde rottweiler nooit.
nu het is niet zo moeilijk ook een rottweiler te doen kruipen voor een baas ze , die gevallen zitten er geneoeg in het asiel.
als je begrijpt wat ik daarmee bedoel.
er is een tijd van spelen ,een tijd van lieve woorden en een tijd van harde korte en kordate stem , mijn wil is wet .

wat ik zeer triestig vind aan dit verhaal is ze kopen een rottweiler , ze verhuizen ,of hebben meer kinderen sorry dat vind ik een lullig verhaal ze ,de hond heeft dat niet gevraagd , wat die wel heeft gevraagt als hij klein was dat je voor hem ging zorgen tot op zn sterfbed , dit noem ik dus gevallen van rottweilers dumpen want niemand wil een rottweiler die gromt als ze geen ervaring hebben ,dit doe je best van de hand aan iemand met ervaring .
zeg het 1 dag en het gegrom haal ik er uit , zitten ,liggen ,poten geven ,bijven liggen op 1 week , en zonder pardon ,ik train op afstandbediening wat zeker van toepassing is op deze hond.
rottieman
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 3

Berichtdoor martien76 » 03 Mrt 2013, 16:21

ik train op afstandbediening wat zeker van toepassing is op deze hond.

Bedoel je dat je met stroom werkt!!

ben ik niet zo`n voorstander van
martien76
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 2
naam hond(en): Diesel Sendie
ras: rottweiler Herder

Berichtdoor soraya » 10 Mrt 2013, 21:29

pootje geven, balletje gooien en terug brengen, zitten voor hij eten of koekje krijgt..alles doet hij en luisterd perfect! Ik wil hem niet dumpen in tegendeel maar ik vind het niet fair dat hij nu meer tijd alleen moet door gaan brengen omdat wij bijna nooit meer thuis zijn en omdat onze tuin zo een 4e kleiner is geworden.

Soms kom je in deze situaties terecht en dan kan je ofwel geen moer geven om je hond en hem late zitten waar hij zit, al zit hij de hele dag alleen of je kan de optie bekijken om hem een betere thuis te geven.

De momenten dat we hier wel zijn dan zijn we met hem bezig maar niet meer zoals voorheen...
soraya
rotty pup
rotty pup

Volgende

Terug naar Herplaatsing