Hartslag rottweiler

Nieuwe leden gelieve uzelf voor te stellen na de registratie!

Hartslag rottweiler

Berichtdoor Tinneke » 29 Jan 2017, 19:05

Hoi , mijn naam is Tinneke en ben van Dessel en heb sinds 6 maanden een rottweiler een rue . Nu was mijn vraag ik heb altijd wel gevonden dat die zijn hartslag redelijk snel ging maar ze hadden mij verteld dat alles in orde was tot nu ik heb hem 3 dagen geleden laten castreren en de operatie is goed gegaan maar nu vertelde mijn dieren arts dat hij geruis hoorde op zen hart , maar hij zei dat ook al bij mijn Amerikaanse cocker van 8 jaar en die krijgt daar nu pillen voor dus wij wilden het even afzien met de rottweiler . Maar nu 3 dagen na de operatie begon ik mij toch zorgen te maken omdat hij een heel onregelmatige hartslag heeft en heel onrustig is en ok denk van de pijn maar nu heeft vandaag de dierenarts geweest en wees wederom naar zen hart en ik vind dit wel raar want voor de operatie was er niets gaande , hij heeft nu pijnstillers gegeven en mijn zoon heeft die op gezocht op internet en daar staat op vermeld dat honden met hartproblemen dat niet mogen nemen , dus ik kan echt niet meer volgen , heeft iemand wat informatie voor mij omtrent de gezondheid en voornamelijk hartslag van een rottweiler en moet ik me echt zorgen maken , want heb nu een ijsmaker tussen zen poten gelegd en je hoort dat hij wel kalmer word dus denk ik nog steeds dat het grotendeels van de pijn is maar wil geen verkeerde beslissing nemen omtrent men grote schat , Grts tinneke
Tinneke
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 2

Re: Hartslag rottweiler

Berichtdoor hapschaartje » 30 Jan 2017, 01:39

Heb je zijn temperatuur ook gemeten?

Het is inderdaad heel vreemd dat de dierenarts hem gewoon geopereerd heeft en nu spreekt van hartproblemen. Als je hond hartproblemen had gehad dan had de dierenarts de operatie niet moeten uitvoeren.
Welk medicament heb je voor hem gekregen?

Eigenlijk zou hij drie dagen na de operatie geen pijn meer moeten hebben. Misschien is het verstandig om eens een andere veterinair te raadplegen?
Het is van Dessel wel even rijden, maar ik zou je eigenlijk aanraden eens naar Maarten Kappen in Eersel (NL) te gaan.
Overigens klinkt de hartslag van een hond in vergelijking met die van een mens onregelmatig, omdat er een extra slagje in zit. Dat hoeft dus niets te betekenen.

In ieder geval veel beterschap voor je hond. Hoe oud (of jong) is hij?
Gebruikers-avatar
hapschaartje
verslaafde rott
verslaafde rott

Re: Hartslag rottweiler

Berichtdoor Lydia » 30 Jan 2017, 09:52

Ik zou ook eens naar een andere DA gaan voor een tweede opinie
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

aantal honden: 2