Uitgebroken rottweiler gaat inbrekers achterna

honden in het nieuws

Uitgebroken rottweiler gaat inbrekers achterna

Berichtdoor rottweilerke » 19 Okt 2012, 19:09

HAASRODE - Enkele inbrekers moesten vorige week in de Kerkstraat in Haasrode zonder buit het hazepad kiezen omdat ze achterna gezeten werden door de 2,5 jaar oude rottweiler Zara van het gezin Verheyden-Michiels.

‘De ochtend na de inbraak zag ik vanuit de keuken Zara rondlopen in de tuin’, doet Hendrik Verheyden (38) het relaas van de feiten. ‘Omdat onze teef ‘s nachts altijd in een afgesloten bench zit in de ondergrondse garage dacht mijn vrouw dat het om een andere hond ging. Ik wist zeker dat het onze viervoeter was.’

Nancy ging in de kelder een kijkje nemen en stelde vast dat het gezin dieven over de vloer hadden gehad. ‘Een van de garagepoorten stond open en het slot was eruit gehaald. Onze wagen stond onaangeroerd op zijn plaats. Er was niets gestolen’, zegt Nancy.

Rottweiler Zara krijgt alle lof toegezwaaid. ‘Ze is erin geslaagd uit haar bench te breken door de twee sloten te forceren en de dieven achterna te gaan. Het is een echte waakhond die het gezin in bescherming neemt. Donna, onze mechelaar die in een bench zit naast die van Zara, is tijdens de inbraak onbeweeglijk blijven zitten en heeft niets gedaan’, zegt Hendrik. Een zoektocht naar de daders in de buurt leverde niets op. Vermoedelijk zijn de inbrekers twee dagen eerder al op ‘prospectie’ geweest, want het slot van de garage ging toen al moeilijker. ‘Mijn vrouw had de stroeve werking van de hendel opgemerkt, maar we hadden er niet verder bij stil gestaan’, luidt het.

Eigenaar Hendrik is fier op zijn Zara. ‘De rottweilers hebben een slecht imago van dieren die bijten. Niets is minder waar. Een baasje dat zijn hond correct opvoedt, kweekt geen agressief dier, maar een echte gezinshond die de bewoners en hun eigendommen in bescherming neemt. Je moet het maar doen, de sloten van je bench forceren’, luidt het. Zara genoot haar opleiding bij de Glabbeekse Hondenschool en is de trouwe viervoeter van de veiligheidsagent. ‘Haar inschakelen voor het werk, doe ik niet. Daar hebben we de mechelaar voor’, zegt de man.

Toch blijft de inbraak Zara bezighouden.

Geregeld loopt de 55 kilogram zware brok de straat op om naar nieuwe sporen te zoeken. ‘Dan moeten we haar wel tot de orde roepen. Zo een inbraak laat sporen na, bij mens en bij dieren’, besluit Hendrik.

bron : nieuwsblad

Afbeelding
If my rottweiler doesn't like you, neither will I
Gebruikers-avatar
rottweilerke
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Roxy en Hummer
ras: rottie en newfy

Re: Uitgebroken rottweiler gaat inbrekers achterna

Berichtdoor FilipVG » 20 Okt 2012, 08:48

Zo zie je maar weer dat je geen betere hond als een rottweiler kunt hebben!!!! :happy: Soms vragen we ons wel eens af wat onze scheet zou doen als er zo'n ongewenste figuren over de vloer zouden komen. Maar ik zou het toch niemand echt aanraden. Een geweldig verhaal van een geweldige hond. :thumbs:
FilipVG
oude rott
oude rott

aantal honden: 1
naam hond(en): Hanouchka Rebbelsdream
ras: Rottweiler

Berichtdoor Lydia » 20 Okt 2012, 09:01

Goed gedaan Zara :thumbs: - zowel de dieven het hazepad doen kiezen als haar ras in een goed daglicht zetten :thumbs:

Ben bijna zeker dat ons Faith ze hier ook zal doen gaan lopen.
Hier is vermoedelijk ook iets geweest tijdens onze afwezigheid (vermoedelijk den ene of den andere aan de deur geweest ivm de verkiezingen en misschien is voor het raam komen kijken), zij had haar neus opengehaald in haar poging om uit te breken. Dus moest iemand binnen komen, breekt ze gegarandeerd uit - over het algemeen zit ze geeneens in haar bench, dus dieven, bij deze gewaarschuwd :mrgreen:
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

naam hond(en): Obi - Kyra
ras: 1 Rottweiler, 1 Labradors

Berichtdoor Tom » 22 Okt 2012, 12:01

Goed gedaan Zara. :thumbs:

Ik sluit me volledig aan bij Lydia haar opmerkingen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tom
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Eos en Max
ras: Rotties

Terug naar Actualiteit