"Jammer dat de agent geen baasje zoekt"

honden in het nieuws

"Jammer dat de agent geen baasje zoekt"

Berichtdoor rottweilerke » 01 Feb 2013, 14:54

Scandinavië is de bakermat van vele spannende detectiveseries, maar sinds deze week is het exportproduct veeleer van mannelijke aard. In Zweden - en intussen ver daarbuiten - verovert een poserende agent tienduizenden vrouwenharten. En hoe doet hij dat? Door op een foto te staan met een hond die verloren is gelopen.

Wat begon als een goedbedoelde poging om een verdwaalde puppy terug te bezorgen aan zijn eigenaars, is voor agent Henrik Ruonala uitgedraaid op iets helemaal anders. Niet de hond trekt de aandacht naar zich toe, maar wel de 29-jarige agent zelf. Op een foto die hij op zijn Facebookpagina had geplaatst, is te zien hoe hij een jonge Yorkshire Terriër vasthoudt. In een tekst bij de foto staat het volgende geschreven: "Is er iemand die dit ventje zoekt? We vonden hem 's nachts en sindsdien verblijft hij in ons politiekantoor."

Tot zijn eigen grote verbazing ging de foto viraal, met 25.000 likes en 1.700 reacties van hoofdzakelijk vrouwelijke fans die er keer op keer op wezen hoe goed de jonge Viking er wel uitzag.

"Wat jammer dat het niet de agent is die zijn baasje zoekt" en "Dames, het is oorlog nu. Deze vent is van mij" zijn maar enkele van de vele bewonderende reacties.

Wie denkt dat de 29-jarige Ruonala in de wolken is met de vrouwelijke aandacht, komt bedrogen uit. Sinds een paar dagen wordt hij thuis overstelpt met brieven van zijn schare fans uit alle windstreken van Europa. En sommige brieven bevatten foto's die aan duidelijkheid niet te wensen overlaten.

Een date met een van de vrouwen heeft hij nog niet gehad. "En dat ben ik ook niet van plan. Als ik thuiskom bij mijn eigen hond - een Rottweiler - ben ik hem wat uitleg verschuldigd", lacht de Zweed in de Daily Mail.
Will King

Op het politiebureau kunnen ze de plotse aandacht voor de knappe agent wel smaken. "Als zijn overste is het mijn plicht om iedereen erop te wijzen dat Henrik nog single is. Maar dat ook zijn baas dat is en die ziet er nog knapper uit", gniffelt hoofdinspecteur Mikael Sundberg.

Het verhaal van Henrik komt overeen met wat Zeddie Watkins Little (foto) overkwam in april van dit jaar. Hij begon als volstrekt anoniem persoon aan een loopwedstrijd in New York, maar een foto van hem tijdens het lopen veranderde zijn anonieme leven voorgoed.

En de hond? Hoe zit het met de hond? Wel, de jonge puppy is weer herenigd met zijn baasjes. "We zijn zielsgelukkig om Chico opnieuw bij ons thuis te hebben", schrijven de eigenaars op Facebook. "We hopen tevens dat Henrik de vrouw van zijn leven kan vinden. Onze hond heeft hem toch een unieke mogelijkheid geboden om daar snel werk van te maken."

Afbeelding
If my rottweiler doesn't like you, neither will I
Gebruikers-avatar
rottweilerke
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Roxy en Hummer
ras: rottie en newfy

Re: "Jammer dat de agent geen baasje zoekt"

Berichtdoor Elisabeth » 02 Feb 2013, 16:20

..Ik zie hier de humor wel van in!