gedrag

tips en hulp over rottweilers opvoeding en gedrag

gedrag

Berichtdoor Meto2k » 13 Jul 2016, 16:11

hey allemaal,

ik bezit een 9 maand oude mannetje, zeer speels, vol met liefde.

dit gaat raar klinken maar ik maak me zorgen om dingen dat ik lees/hoor/zie van andere rottweilers die mijn hond niet doet... betekent dit dat hij het nooit meer gaat doen? of moet ik verwachten dat dit gaat aankomen, enkele voorbeelden :

hij bijt, vernietigd of krabt aan niets thuis
hij blaft nooit tegen andere honden, toont zelfs geen intresse in als we aan het wandelen zijn
hij heeft 1 keer toen ie klein was achter een klein kind gelopen en erop gesprongen, ik had duidelijk gemaakt dat dit niet mocht en nu is ie ook " blind " tegenover fietsende, schaatsende, lopende ... kinderen
hij slaapte altijd mooi in zijn bench, maar de laatste maand is ie precies comfortabeler op de harde vloer of hij komt zelfs naast mijn bed liggen op de grond, de bench in lukt niet meer

moet ik me zorgen maken om een van deze dingen? ik wil ook niet " te comfortabel " rond paraderen met me hond...

groete
Meto2k
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 1

Re: gedrag

Berichtdoor Lydia » 29 Jul 2016, 07:07

Makkelijk toch?
Maar, het is nog maar een pup, er kan nog veel veranderen voor die volwassen is ;)
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

aantal honden: 2
naam hond(en): Obi - Kyra
ras: 1 Rottweiler, 1 Labradors

Berichtdoor hapschaartje » 31 Jul 2016, 19:50

Meto2k schreef:hey allemaal,

ik bezit een 9 maand oude mannetje, zeer speels, vol met liefde.

dit gaat raar klinken maar ik maak me zorgen om dingen dat ik lees/hoor/zie van andere rottweilers die mijn hond niet doet... betekent dit dat hij het nooit meer gaat doen? of moet ik verwachten dat dit gaat aankomen, enkele voorbeelden :

hij bijt, vernietigd of krabt aan niets thuis
hij blaft nooit tegen andere honden, toont zelfs geen intresse in als we aan het wandelen zijn
hij heeft 1 keer toen ie klein was achter een klein kind gelopen en erop gesprongen, ik had duidelijk gemaakt dat dit niet mocht en nu is ie ook " blind " tegenover fietsende, schaatsende, lopende ... kinderen
hij slaapte altijd mooi in zijn bench, maar de laatste maand is ie precies comfortabeler op de harde vloer of hij komt zelfs naast mijn bed liggen op de grond, de bench in lukt niet meer

moet ik me zorgen maken om een van deze dingen? ik wil ook niet " te comfortabel " rond paraderen met me hond...

groete

Op zich zie ik voor nu geen reden tot bezorgdheid. Iedere hond is anders, ook iedere rottweiler. Slopen doen ze echt niet allemaal en als ze het wel doen, komt dat vaak (niet altijd) uit verveling.
Geen interesse hebben in andere honden is op zich wel positief. Het betekent dat het baasje veel interessanter is. Maar... je hond is nog heel jong en het kan zijn dat hij zich anders gaat gedragen tegenover andere reuen als hij zich meer volwassen gaat voelen, meer macho gaat worden. Dit hoeft niet persee zo te zijn. Het kan ook gewoon een onderdanige hond zijn. Is hij gesteriliseerd? Dit zou ook een verklaring kunnen zijn. Anders is hij misschien gewoon wat laat in zijn ontwikkeling en dus ook wat later rijp. Daarover is eigenlijk geen voorspelling te doen vanaf een afstand.

In ieder geval, nogmaals, zie ik geen reden voor ongerustheid.

Geniet maar lekker van je kanjer!
Gebruikers-avatar
hapschaartje
verslaafde rott
verslaafde rott

Berichtdoor Rottweiler-tiff » 03 Aug 2016, 15:55

Ik zou me ook geen zorgen maken :D
Rottweiler-tiff
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor ROTTWEILER ACADEMY » 20 Aug 2017, 18:01

Zoals u mogelijk weet, ziet en merkt u als hij 3 jaar is hoe zijn echte karakter is! In de tussen tijd verandert er van alles, dit kunne positieve dingen zijn maar ook minder leuke zaken. De meeste rottweilers zijn geen blaffers, als ze gaan blaffen is het vaak zo rond hun 14 a 18 maanden af, natuurlijk kun je hem altijd leren te blaffen als je dit graag wil. De waaksheid begint ook vaak rond de genoemde leeftijf

Wanneer ik het goed lees heeft u een geweldige reu die tot op dit moment het geweldig doet, dit is echter geen garantie voor de toekomst maar in ieder geval een prachtige start, probeer het zo te houden! Eerlijkheidshalve twijfel ik of het zo zal blijven, maar hoop dat hij zo blijft.
ROTTWEILER ACADEMY
rotty pup
rotty pup

Terug naar Gedrag en opvoeding