Max loopt 'raar'

alle medische items, dierenarts, aandoeningen...

Max loopt 'raar'

Berichtdoor steven1 » 24 Jul 2013, 22:42

Hallo, heb eens een vraagje maar vind er hier niet direct een antwoord op. De laatste dagen is het mij opgevallen dat Max
nogal met zijn kont wiebelt als hij wandeld. Klinkt mss stom maar hij wiegt echt heen en weer met zijn heupen. We waren vandaag bij mijn
broer en het viel hem ook op zonder dat ik er over begon ofzo.. Hij doet dit aleen maar als hij vrij wandelt, niet als hij loopt.
Ben nu wat gaan opzoeken over heupen en gewrichten bij honden, want ik
dacht bij mezelf dat dit mss normaal is omdat hij nog niet volledig in de juist proporties ontwikkeld is ofzo...? Maar vind er dus niets over.
Ik hoop echt dat hij nix heeft aan zijn gewrichten. Zijn ouders zijn HD en ED vrij dusja.. Kan overbezorgdheid zijn van me ook. Ben nogal een persoon die dingen opmerkt waar anderen niet op letten :P . Max is nu 4 maand en ik ga elke dag 25 minuten wandelen. ( ja ik heb het getimed ;) ) Ik weet dat het er volgens de regels maar 20 mogen zijn, maar zo nauw zalt het wel niet steken zeker? Van die 25 minuten zijn er 15 op de weg aangelijnd en zo'n 10 minuten loopt hij onaangelijnd
op grasperken. Ik heb eens op een forum gelezen dat een hond meer belast wordt als hij aangelijnd loopt dan wanneer hij los loopt?? Omdat hij volgens sommigen dan
op zijn eigen tempo wandelt? Klopt dit of is dit zever? :|
Tis een beetje een rare vraag hé, maar mss zegt er hier wel iemand: 'Ja das normaal dat een pup wat stuntelig loopt, niets vreemd aan..'
Grtj
steven1
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 1
naam hond(en): Max
ras: Rottweiler

Re: Max loopt 'raar'

Berichtdoor Yurah&Hope » 25 Jul 2013, 16:47

Loopt ie misschien in pasgang?
Bij pasgang wiebelt de achterhand ook
Yurah&Hope
verwende rott
verwende rott

aantal honden: 4
naam hond(en): Yurah-Hope-Quendor-Mara

Berichtdoor steven1 » 25 Jul 2013, 22:06

Yurah&Hope schreef:Loopt ie misschien in pasgang?

Hela, bedankt voor je reactie! Zal er eens het een en ander over opzoeken. Ben vandaag ook al veel te weten gekomen
over groeipijn. blijkbaar heeft 70 procent van de rottweilers hier last van als pup-jonge hond.( http://www.dierenkliniek.com › Algemeen › Belevenissen‎)
Ook omdat hij deze ochtend bij een wandeling mankte aan zijn achterpoot.
We zijn direct naar huis gekeerd en hij heeft de hele dag gerust in de schaduw. Heb hem in de gaten gehouden en een uur na de wandeling mankte hij niet meer.
Nu vnv had hij zijn zot moment en schoof uit in het gras, waarna hij weer even mankte. Ben deze voormiddag om andere voeding geweest ook. Hij kreeg Royal canin
large breed puppy, maar heb nu giant breed gekocht. Omdat Max ook erg snel groeit zou dit beter moeten zijn. Hij weegt nu bij 16 weken 23 Kg. en staat zeker niet te dik.. Weet niet of dit veel is of niet, maar de meesten in de hondenschool zeggen dat het nen beer gaat worden :D Nuja, zal het even goed in de gaten houden.
Bedankt! ;)
steven1
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor steven1 » 09 Aug 2013, 17:06

Yurah&Hope schreef:Loopt ie misschien in pasgang?

Hela,
Ben vorige week dinsdag naar dierenarts geweest en Max heeft blijkbaar groeipijnen.
Hij krijgt nu pijnstiller en ontstekingsremmer. Hoe lang hij hier last van zal hebben kon hij ook niet zeggen..
Weet jij hier meer over of zelf ervaring mee?
Groeten
steven1
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor Yurah&Hope » 09 Aug 2013, 19:00

Met groeipijnen heb ik geen enkele ervaring
Yurah&Hope
verwende rott
verwende rott

Berichtdoor idingo » 09 Aug 2013, 23:15

Idingo heeft daar last van gehad hij kreeg ook de zelfde behandeling als Max nu krijgt.
Dat kan in uitzonderlijke gevallen tot de hond 2 jaar is trug komen ( wel heeeeeel uitzonderlijk )
Nu wat dat juist is onze DA zei: Dat er in de de beenderen een kanaal loopt met beenmerg en bloedvaten.dat kanaal kan de groeispurt die sommige honden meemaken niet volgen. Bijgevolg dat dat kanaal vernauwt. Waardoor er druk in het beenmerg onstaat en vochtophoping in het beenvlies en dat veroorzaakt de pijn.
Hier hebben vooral de lange benen last van. Typisch is het manken van de ene en de andere poot afwisseld zonder enig patroon. Veel kan je er niet aan doen om dat te verkomen behalve eten geven dat geschikt is voor grote rassen.
Behandel doen ze op 2 manieren pijnstillers en rust of jonge honden soms al vanaf 6 maanden op volwassen eten zetten al was onze DA daar heel hard tegen.

Gr Gwen
Afbeelding
Een vriend is iemand die het lied in je hart kent
en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent!
idingo
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Idingo en Laeyla
ras: rottweiler's

Berichtdoor steven1 » 10 Aug 2013, 19:39

idingo schreef:Idingo heeft daar last van gehad hij kreeg ook de zelfde behandeling als Max nu krijgt.
Dat kan in uitzonderlijke gevallen tot de hond 2 jaar is trug komen ( wel heeeeeel uitzonderlijk )
Nu wat dat juist is onze DA zei: Dat er in de de beenderen een kanaal loopt met beenmerg en bloedvaten.dat kanaal kan de groeispurt die sommige honden meemaken niet volgen. Bijgevolg dat dat kanaal vernauwt. Waardoor er druk in het beenmerg onstaat en vochtophoping in het beenvlies en dat veroorzaakt de pijn.
Hier hebben vooral de lange benen last van. Typisch is het manken van de ene en de andere poot afwisseld zonder enig patroon. Veel kan je er niet aan doen om dat te verkomen behalve eten geven dat geschikt is voor grote rassen.
Behandel doen ze op 2 manieren pijnstillers en rust of jonge honden soms al vanaf 6 maanden op volwassen eten zetten al was onze DA daar heel hard tegen.

Gr Gwen

Ja onze dierenarts zei net het zelvde. Ook over die voeding.. Hij zei om toch nog wat te wachten met volwassenen voeding, ook niet echt voorstander van.
Hopelijk heeft Max geen HD :( Dierenarts zei dat je dit pas rond de 18 maanden kan zien op foto als ik het goed begrepen heb.
grtj
steven1
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor Yurah&Hope » 11 Aug 2013, 05:12

Vanaf 6 maand kan voorgerontgend worden en vanaf 12 maand officiele rontgenfoto's
Yurah&Hope
verwende rott
verwende rott

Berichtdoor steven1 » 11 Aug 2013, 11:05

Yurah&Hope schreef:Vanaf 6 maand kan voorgerontgend worden en vanaf 12 maand officiele rontgenfoto's

Oké ;)
Zal zien hoe het verder loopt.
steven1
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor ricky » 09 Feb 2014, 21:42

Yurah&Hope schreef:Met groeipijnen heb ik geen enkele ervaring

met tyson was dat net hetzelfde vanaf de derde maand ben toen dierenkliniek geweest en altijd was het maar groeipijnen , na een jaar moest ik hem cortisonen geven maar het werd niet beter maar erger en hij werd mollig hij woog bij zijn 1,5 jaar 55kg . toen hij bijna twee was zijn we naar gent gegaan een ganse dag en wat bleek geen groeipijnen maar artrose en in zijn knietjes losgekomen botjes de operatie koste ons 1700 euro en toen zeiden ze dat zijn kraakbeen voor 70% weg was maar tot vandaag doet hij het tamelijk goed op weinig ontsteking remmers
ricky
rotty pup
rotty pup

Terug naar Medisch