Castreren voor en nadelen

alle medische items, dierenarts, aandoeningen...

Castreren voor en nadelen

Berichtdoor steven1 » 25 Sep 2013, 20:38

Hallo, ik heb een vraagje ivm castreren. Ging vandaag naar de dierenarts met Max omdat hij een zwelling heeft aan voorpoot. Nuja, bleek
helemaal niets ergs te zijn dit ter zijde. Daarna vroeg hij me of ik van plan was om Max te castreren. Ik zei hem dat ik het niet wist maar dat ik
er wel al eens aan gedacht had. Hij vertelde me als ik het wil doen dat ik het beter nu doe dan bv binnen een jaar ofzo. Nu moet ik er wel
bij vertellen dat het een goede dierenarts is, en dit zeker niet zegt om zijn zakken te vullen. Hij vertelde me
dat hij al veel personen gehad heeft met een reu die niet van castratie wilden weten. Maar dan na een jaar of twee toch met de vraag
kwamen om hun hond wel te doen. Maar het effect van castratie op latere leeftijd is niet meer zo groot als wanneer ze jong zijn.
Hij had klanten met reuen die uitbraken wanneer een teef loops was int straat, "rijden" op bezoekers, dominant gedrag en uitvallen naar andere reuen..
Een castratie heeft volgens hem dan weinig nut omdat ze dit gedrag al vaak vertoont hebben.
Ik vertelde hem dat ik gelezen had dat een hond speels blijft en 'puppygedrag' blijft vertonen bij vroege castratie. Hij keek me maar raar aan toen ik dit zei,
en vertelde me dat hij zoiets nog nooit gehoord had..

Dus de voordelen volgens hem: een hond die wat kalmer is, gemakkelijker in omgang, geen of minder rijgedrag, minder dominant.
Nadelen volgens hem: Een hond die angstig is kan nog angstiger worden, groeien iets langer door en vachtverandering bij langharige rassen.
Nu is max allesbehalve angstig (verkeer, vuurwerk, drukke kermis, dieren,.. al geen probleem) en heeft nog nooit een negatieve ervaring opgedaan met een andere hond.
Zou het dan aan te raden zijn voor mij om hem te castreren? Het enige waar ik het meest mee zit, is dat niet volwassen worden in zijn gedrag. Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Hij is nu 6.5maand en begint mijn vriendin wat uit te dagen, opspringen en knappen in haar benen of hand.. :| Ook het 'rijden" tegen benen begint. Dus ik denk er gewoon eens aan.
Groeten
steven1
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 1
naam hond(en): Max
ras: Rottweiler

Re: Castreren voor en nadelen

Berichtdoor marsman » 25 Sep 2013, 22:05

Ik zou het nooit meer doen als het niet moest...
Mijn flat zijn haar is volledig veranderd, zijn gedrag, en heeft enorm afgezien...
Moet constant op zujn eten letten.

Mars de rot heeft implantaat gehad had niet eens effect op hem....
En dat hij uitdaagt is puur puberend gedrag toon dage baas zijt en consequent blijven....
Dikke poot :)
Gebruikers-avatar
marsman
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 4

Berichtdoor steven1 » 26 Sep 2013, 19:50

marsman schreef:Ik zou het nooit meer doen als het niet moest...
Mijn flat zijn haar is volledig veranderd, zijn gedrag, en heeft enorm afgezien...
Moet constant op zujn eten letten.

Mars de rot heeft implantaat gehad had niet eens effect op hem....
En dat hij uitdaagt is puur puberend gedrag toon dage baas zijt en consequent blijven....

Oei das wel minder voor jou en je hond. Hoe ga je hier best mee om? Bv in die benen happen of tegen je opspringen..
Wij zeggen luid foei en stoppen dan het spel en negeren hem zo'n 3 minuten. Want weet al uit ervaring dat roepen en brullen geen effect heeft :P
Is soms wel lastig om te negeren hé. Bedankt voor je reactie. Grtz
steven1
rotty pup
rotty pup

Berichtdoor marsman » 27 Sep 2013, 10:12

Ja pubberend gedrag is zwaar , ik had hier een hond die qua dominantie bij iedereen behalve mij tegen de benen ging plassen.
Tegen andere honden aan...

Werkt ge met een bench?
Trouwens kunt ge mij u email verzenden?
Want ik moet om een bericht te plaatsen dt hier 4x refreschen met resultaat dat ik altijd een hoop terug opnieuw moet tijpen
Dikke poot :)
Gebruikers-avatar
marsman
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 4

Berichtdoor steven1 » 05 Okt 2013, 20:26

marsman schreef:Ja pubberend gedrag is zwaar , ik had hier een hond die qua dominantie bij iedereen behalve mij tegen de benen ging plassen.
Tegen andere honden aan...

Werkt ge met een bench?
Trouwens kunt ge mij u email verzenden?
Want ik moet om een bericht te plaatsen dt hier 4x refreschen met resultaat dat ik altijd een hoop terug opnieuw moet tijpen

Hela, *verwijderd*
Grt

gelieve e-mail adressen door te geven via privé bericht
het probleem met berichten refreshen zou nu ook opgelost moeten zijn
;)
steven1
rotty pup
rotty pup

Terug naar Medisch