LEMP (neurologische aandoening)

alle medische items, dierenarts, aandoeningen...

LEMP (neurologische aandoening)

Berichtdoor Karine » 15 Jun 2016, 23:11

Wij hebben een rottweiler teefje van 14 maanden. Eind april heeft ze na een MRI scan de diagnose LEMP (Leuko-encephalomyelopathie) gekregen.
Deze diagnose voorspelt op korte tijd (enkele maanden) een fatale afloop.
Rond de leeftijd van 10 maanden is ze beginnen slepen met de voorpoten, 1 keer tot bloedens toe. Haar nagels aan de voorpoten zijn totaal afgesleten. Ze heeft problemen met haar coördinatie.
We horen vaak als we iemand op straat tegen komen dat ze zo raar loopt. Ze steunt ook vaak op haar 'polsen'. OP de MRI scan kunnen ze geen andere neurologische oorzaak vinden waardoor er niks anders overblijft dan deze erfelijke neurologische aandoening. Deze aandoening doet geen pijn maar ze zal snel achteruit gaan. De eindfase is dat ze niet meer op haar poten gaat kunnen staan en dan gaan we een zeeeeeer moeilijke beslissing moeten nemen. Waarvoor ik nu al vaak tranen laat.
Heeft iemand ervaring met deze aandoening.?Het zou alleen bij Rottweilers en Leonbergers voorkomen. Momenteel ben ik met haar gestart met homeopathie en acupunctuur. Volgende week ga ik kijken voor hydrotherapie. Deze middelen zullen haar niet genezen maar hopelijk wel haar levenskwaliteit verlengen.
Karine
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 1

Re: LEMP (neurologische aandoening)

Berichtdoor Lydia » 16 Jun 2016, 07:48

Wat erg, ik wens jullie veel sterkte en moed.
Kan je wel niet helpen, had nog nooit van deze ziekte gehoord.
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

aantal honden: 2
naam hond(en): Obi - Kyra
ras: 1 Rottweiler, 1 Labradors

Berichtdoor Rottweiler-tiff » 16 Jun 2016, 20:42

Ook ik heb hier geen ervaring in,...
Heel veel sterkte!!!!
Rottweiler-tiff
rotty pup
rotty pup

aantal honden: 2

Berichtdoor hapschaartje » 22 Jun 2016, 23:53

Ook ik heb hier geen ervaring mee. Toch wil ik je iets vertellen over een omstreden behandelingsmethode voor zeer veel aandoeningen, ook neurologische.
Ik doel hierbij op Wietolie, oftewel THC olie.

Veel mensen denken bij wietolie onmiddelijk dat je daar stoned van wordt en dat wil je natuurlijk niet voor je hond. Aangezien de toediening ervan slechts met een druppel per keer gebeurd, is er van stoned worden totaal geen sprake.

Misschien is het interessant om eens een kijkje te nemen op de website van de Canabiskliniek in Haarlem in Nederland. Je kunt daar veel getuigenissen lezen van mensen die deze olie gebruiken voor soms heel zware aandoeningen en er veel baat bij hebben. Inmiddels weet ik dat het ook bij dieren goed toegepast kan worden.

Zelf geef ik het sinds 2 weken aan mijn oudste teef. Zij heeft een tumor op haar achterpoot, die sinds het gebruik van THC olie al gehalveerd is.

Ik geef je hier de link van de Canabiskliniek en Stichting Mediwiet, zodat je daar zelf je licht eens kunt opsteken.

http://www.stichtingmediwiet.nl/
Gebruikers-avatar
hapschaartje
verslaafde rott
verslaafde rott

Terug naar Medisch