Obi heeft pijn (heupen of kruisbanden)

alle medische items, dierenarts, aandoeningen...

Obi heeft pijn (heupen of kruisbanden)

Berichtdoor Lydia » 06 Nov 2016, 07:50

Deze morgen waren Obi en Thor buiten trekspelletjes aan het doen en plots een serieuze kajiet - ik stond in de keuken en hoorde het tot binnen.
Obi kon niet meer op haar achterpoot staan - heb ze dan geholpen om binnen te komen en haar in de mand gelegd.
Ze heeft wat geslapen, maar als ze recht stond was het niets beter, dus dadelijk DA.
Ze kon niet dadelijk zien wat aan de hand was, wel bij het onderzoek een krak gehoord en hebben dadelijk een foto genomen van de heupen, niks aan te zien (gelukkig) - kon het zijn dat die even uit de kom geweest is en/of kruisbanden over?
Momenteel totale rust, Obi heeft een spuitje Metacam gehad en nu afwachten.
Maandag moet ze terug voor haar draadjes van haar operatie te laten verwijderen, is er tegen dan geen beterschap moet ik zien dat ze nuchter is en wordt ze dadelijk in slaap gedaan voor meer foto's en onderzoeken.

Iemand zoiets al ervaren?
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

aantal honden: 2
naam hond(en): Obi - Kyra
ras: 1 Rottweiler, 1 Labradors

Re: Obi heeft pijn (heupen of kruisbanden)

Berichtdoor hapschaartje » 09 Nov 2016, 02:00

Heup uit de kom komt maar zelden voor,dus dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk.
Uitje verhaal denk ik eerder aan een gescheurde kruisband. Als die niet geheel over is, dan bestaat de kans dat met heel veel rust er spontaan genezing optreedt, al is volgens mij die kans niet zo heel erg groot.
Een operatie zou dan ws toch het beste zijn en dan zou ik je een TTA operatie aanbevelen. Dat is weliswaar een dure ingreep, maar het herstel gaat veel sneller dan bij een traditionelere operatie en bij de traditionelere operatie treedt vaak herhaling op.
Maar eerst moet natuurlijk de juiste diagnose gesteld worden.
Laten we maar hopen dat het volgende week alweer beter gaat met Obi. Succes met rustig houden, want dat is niet eenvoudig.
Gebruikers-avatar
hapschaartje
verslaafde rott
verslaafde rott

Berichtdoor Lydia » 09 Nov 2016, 08:24

Maandag waren we terug op onderzoek geweest, maar de hoofd-DA van de dierenkliniek was er niet (zij heeft ook altijd Faith onderzocht en geopereerd (kruisbanden) enz).
Nu seffens om 9u hebben we een afspraak met haar zelf en zullen we weten wat er juist scheelt, dus duimpjes graag :thumbs:
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

Berichtdoor hapschaartje » 09 Nov 2016, 12:32

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Gebruikers-avatar
hapschaartje
verslaafde rott
verslaafde rott

Berichtdoor Lydia » 09 Nov 2016, 22:53

Het is dus niet zo'n goed nieuws, kruisband is over :(
Momenteel wil DA nog een 2-tal weken afwachten, de 28e terug met Obi op controle, als er dan geen beterschap te zien is wordt Obi de 29e geopereerd.
Ondertussen moet ik haar rustig houden, ook Flexadin geven en afwachten - een ding heeft ze mij wel verzekert, Obi heeft geen pijn.
Als Obi dan toch moet geopereerd worden, worden er ook foto's gemaakt van haar heupen en ellebogen terwijl ze slaapt.
Afbeelding
Lydia
moderator
moderator

Berichtdoor hapschaartje » 09 Nov 2016, 23:15

Lydia schreef:Het is dus niet zo'n goed nieuws, kruisband is over :(
Momenteel wil DA nog een 2-tal weken afwachten, de 28e terug met Obi op controle, als er dan geen beterschap te zien is wordt Obi de 29e geopereerd.
Ondertussen moet ik haar rustig houden, ook Flexadin geven en afwachten - een ding heeft ze mij wel verzekert, Obi heeft geen pijn.
Als Obi dan toch moet geopereerd worden, worden er ook foto's gemaakt van haar heupen en ellebogen terwijl ze slaapt.

Natuurlijk had het nieuws veel beter kunnen zijn, maar een gescheurde kruisband, dat is te verhelpen. Als haar heupen niet goed waren geweest, was het een stuk erger geweest...
De kruisband zal trouwens niet volledig afgescheurd zijn, want dan had wachten niet alleen geen zin gehad, maar was het ronduit slecht geweest.

Hoe het verder ook zal gaan, ik wens Obi een voorspoedig herstel toe.
Gebruikers-avatar
hapschaartje
verslaafde rott
verslaafde rott

Terug naar Medisch