door Kristofalbert » 03 Apr 2013, 23:02
Geachte
Ik heb jou verhaal gelezen en ik vond het wel interessant wat je allemaal zei over Mike.
Zelf ben ik opgegroeid tussen beaucerons, mechelaars en sint bernards honden en ben ik pakwerker.
Mike is nog jong en een rottweiler wordt laat volwassen zoals een beauceron. Dus met Mike kan je alle kanten op.
Het gedrag dat Mike vertoont is puur uit verveling. Ik heb dit ook enkele weken meegemaakt toen mijn vrouw bevallen was.
Thuis heb ik een beauceron van bijna 2jaar die 's nachts binnen slaapt en overdag in de tuin rond loopt + wij hebben ook nog eens een grote weide achter ons van 1ha. Er wordt elke dag met hem gespeeld, gewandeld en aan gehoorzaamheid gedaan op een spelende manier zodat hij het leuk blijft vinden. 1 maal in de week gaat hij mee naar de hondenschool voor gehoorzaamheid en pakwerk.
Ik geef altijd mijn honden 2maal per dag eten om een maagkanteling te voorkomen.
Laat ons wel duidelijk zijn ik werk NIET met een pinketting of stroom! dat is voor mensen die geen hond kunnen africhten.
Ik ben eventueel geïnteresseert in Mike mocht hij nog bij u zitten.
Ik zou mike willen gebruiken als gezinshond, als waakhond, als speelkameraand voor mijn beauceron en eventueel als hij zin heeft ook als werkhond.
Doordat ik op een 1km van mijn werk woon en in een 2ploegenstelsel werk heb ik dan ook alle tijd voor met de honden bezig te zijn.
Omdat hij durft grommen zal ik hem in het begin enkel loslaten bij mijn gezin als ik thuis ben tot dat ik grommen hem heb afgeleerd.